افزایش تردد قطارهای روسی از مرز سرخس

افزایش تردد قطارهای روسی از مرز سرخس

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: تردد واگن‌های بار ترانزیتی روسی از مرز سرخس تداوم یافته و در حال افزایش است و در صورت تأمین زیرساخت‌ها در آینده رونق بیشتری خواهد گرفت. 


حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۲۰ تیرماه نخستین قطار حامل ۳۹ کانتینر مصالح ساختمانی از مبدأ روسیه با عبور از کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان وارد ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس شد. 
وی ادامه داد: قطار یاد شده که برای امکان‌سنجی مسیر وارد ایران شده بود بار خود را از طریق بندرعباس به هند منتقل کرد. 
سرپرست فرمانداری سرخس گفت: در هفته جاری دو قطار روسی به ترتیب با ۳۷ و ۴۰ واگن فله‌بَر حامل کود شیمیایی از سرخس وارد ایران شده‌اند و اکنون در مسیر بندرعباس قرار دارند و چند قطار دیگر نیز از روسیه عازم ایران هستند و طی هفته آینده وارد ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس می‌شوند. 
نوری‌زاده افزود: پیش از این بارهای یادشده روسی از مرز ترکمنستان و از طریق افغانستان و پاکستان ۱۵روزه به بندرهای جنوبی پاکستان می‌رسیدند اما  اکنون این بار ترانزیتی پنج روزه و با امنیت بیشتر به بندرعباس می‌رسد که رضایت صاحبان بار را در پی داشته است. 
سرپرست فرمانداری سرخس اضافه کرد: اگر روند حمل بار و آمادگی زیرساخت‌های ریلی ایران همچنان اعتماد تاجران و صاحبان بار روسی را جلب کند ورود بار ترانزیتی از مبدأ روسیه به مرز سرخس روزانه یا هفته‌ای به چند قطار خواهد رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه