فرصت‌سوزی بین‌المللی در حجاب اغتشاشات

فرصت‌سوزی بین‌المللی در حجاب اغتشاشات

زینب اصغریان


​​​​​​​اغتشاشات دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که ایران پس از سال‌ها تلاش و پیگیری‌های مستمر به عضویت سازمان شانگهای در آمد. به ادعای بسیاری از استراتژیست‌ها در بهترین حالت، عضویت ایران باید سه سال دیگر رخ می‌داد اما اکنون از عضو ناظر به عضو دائم تغییر وضعیت داد و این در حالی بود که این فرایند حتی با یک مخالف به تعویق می‌افتاد. درست زمانی ایران به آشوب کشیده شد که مهر تأیید عضویت ایران به شاهراه تجاری بین‌المللی و مسیر مهم ترانزیت کالا هنوز خشک نشده بود.
اغتشاشات زمانی به وقوع پیوست که ما دست برتر را در سوریه بدست آورده بودیم. درست همان زمانی بود که ما با خط و نشان‌های دیپلماتیک و رزمایش‌های نظامی، تغییر مرز خود با ارمنستان و کریدور زنگزور را از بحران خارج کردیم.
همان زمانی که صادرات پهپادهای شاهد 136 ما معادلات نبرد جنگ رو به سقوط روسیه را به نفع این کشور تغییر داد. 
زمانی که ما در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان گاز جهان بودیم و شرایطی پیش آمده بود که به یکی از گزینه‌های مطرح صادرات گاز در اوج بحران و التهابات انرژی تبدیل شویم.
اغتشاشات دقیقاً باید همین زمان اتفاق می‌افتاد! زمانی که دکتر ابراهیم رئیسی در نیویورک مشغول سخنرانی درباره برقراری صلح و آرامش در جهان بود. همان زمان که عکس سردار سلیمانی در سازمان ملل به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم 
بالا رفت. 
به‌راستی آیا این همه همزمانی طبیعی است؟ آیا به نظر نمی‌رسد نظم جهانی علیه موفقیت‌ها و دستاوردهای ایران دست به کار شده است؟ نظمی که کوچک‌ترین جریان علیه خود را برنمی‌تابد در یک حرکت حساب شده در بهترین موقع دست به کار شد. همزمانی صدها روزنامه و جریده و اندیشکده و اتاق فکر که همه با هم یک نوع تجویز واحد داشتند: حذف جمهوری اسلامی با هشتگ مهسا امینی؛ ناامن‌سازی با واژگان مقدس «زن»، «زندگی» و «آزادی».
حمله به مرزهای شمال غربی و جنوب شرقی و ادعاهای پان‌کردیسم و پان‌ترکیسم و تجزیه‌طلبانه. همه همفکر، یکسو و یک‌صدا به‌خاطر یک حادثه تلخ که روزی صدها برابرش را در کشورهای مختلف به چشم خود دیده‌اند قیام کردند. روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا پس از توییت ایلان ماسک در پی آزادسازی اینترنت استارلینک از اهداف آمریکا پرده برداشت و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا خواست مشابه اوکراین تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای را به داخل مرزهای ایران برسانند و این‌گونه از دام استارلینک برای تجهیز مخالفان نظام و آشوبگران پرده برداشت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا هم رسماً از معافیت استارلینک استقبال کرد. این‌ها به خیال خام خودشان می‌خواهند همان انقلاب‌های توییتری و فیس‌بوکی را این بار با اینستاگرام و توییتر در ایران اجرا کنند.
با فاجعه اغتشاشات با حمایت مزدوران غربی متأسفانه وجهه بین‌المللی ایران خدشه‌دار شد. ایران مظلوم که بیش از 40 سال است خلاف جهت جریان‌های لیبرالیسم و اومانیسم و سکولاریسم جهانی در حال حرکت است و اکنون در دوران گذار از نظم کنونی در تلاش برای یافتن این جایگاه در سطح بین‌المللی بود باید به نوعی تخریب شخصیت و تهدید به فروپاشی و اضمحلال و تجزیه می‌شد. آن هم توسط اپوزیسیون‌های داخلی‌اش، درست شبیه سوریه ... اما درست است ایران و ایرانی در این قضیه مظلوم واقع شد و هزاران هزار دروغ و شعار علیه ایران سر داده و حقیقت ذبح شد اما مهم آنجاست که دستگاه امپراتوری عریض و طویل استکبار جهانی شکست خورد. درست مثل 40سال گذشته و ایران باقی ماند یکپارچه و سربلند، با ملتی سربلند از این آزمون.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه