بهره‌برداری از 6 نیروگاه در یک ماه

رکورد تولید برق در کشور شکسته شد

بهره‌برداری از 6 نیروگاه در یک ماه


​​​​​​​در شهریور امسال در ادامه تلاش‌ها برای کاهش مشکلات در حوزه برق‌رسانی، تعداد 6 نیروگاه زاهدان-1، زاهدان-2، عسلویه، فردوسی، تربت حیدریه و دوکوهه، به مرحله اتصال به شبکه سراسری برق رسید. این نخستین بار است که در کشور 6 نیروگاه در یک ماه به شبکه برق متصل شده است. بر این مبنا رکورد ساخت نیروگاه در یک سال، تعمیرات نیروگاهی به همراه برخی نصاب‌های دیگر از جمله مواردی بود که در نهایت به تأمین پایدار برق در بخش خانگی و مدیریت مصرف برق در سایر حوزه‌ها منتهی شد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت مپنا، این 6 واحد نیروگاهی درمجموع ظرفیت 873 مگاوات تولید برق را بر عهده دارند و به مرحله سکنرون‌سازی با شبکه سراسری تولید برق کشور رسیده‌اند. این رکورد تولید برق در یک ماه دستاوردی ارزشمند به حساب می‌آید. 
به گزارش فارس، همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در بیان جزئیات برنامه 6 هزار مگاواتی ساخت نیروگاه می‌گوید: ‌برنامه‌ای که برای سال نخست دولت در نظر گرفتیم شامل افزایش ظرفیت تولید به میزان 6 هزار مگاوات است که از این مقدار 4هزارو900 مگاوات مربوط به واحدهای حرارتی و تجدیدپذیر است.‌ به گفته حائری 4هزارو260 مگاوات از این برنامه، واحد حرارتی است که توسط وزارت نیرو و یک واحد نیز توسط بخش صنایع به عنوان نخستین نیروگاه در راستای تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صنایع ساخته شد. این مقام مسئول با بیان اینکه 500 مگاوات هم توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود، افزود: ‌همچنین 286 واحد نیروگاهی موجود هم با حدود یک‌هزارو115 مگاوات ارتقای توان خواهند داشت.‌ 
بر اساس آمار، بیشترین آمار مرتبط با افزایش ظرفیت نیروگاهی طی یک سال مرتبط با سال 1389 با توسعه 4هزارو935 مگاواتی است، اما در سال اول دولت سیزدهم رشد، 6 هزار مگاواتی واحدهای نیروگاهی سبب شد این رکورد با ارتقای 22 درصدی به ثبت برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه