رونمایی از 200 اثر اسنادی و پژوهشی دفاع مقدس

چهارمین دوره «یادها و نام‌ها» برگزار شد

رونمایی از 200 اثر اسنادی و پژوهشی دفاع مقدس

چهارمین دوره مراسم «یادها و نام‌ها» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. رونمایی از ۲۰۰ اثر اسنادی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس از برنامه‌های این مراسم بود.


آثار حوزه مطالعات تاریخ شفاهی فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس و جبهه مقاومت، آثار تازه انتشار یافته در حوزه مطالعات نظامی دفاع مقدس، کتب نبردی، کارنامه‌های یگانی و واحدهای تخصصی، شناسنامه یگانی و اطلس‌های یگانی رونمایی شدند.  
همچنین ۱۰ عنوان کتاب جدید در حوزه تاریخ‌نگاری و روزشمار نیز رونمایی شد. این آثار شامل کتاب‌های «روزشمار۱۲؛ در کشاکش اشغال و بحران»، «روزشمار۲۵؛ از دشت تا کوهستان، تلاش برای تغییر تاکتیکی سرزمین نبرد»، «روزشمار۲۶؛ عملیات والفجر۲ و ۳»، «روزشمار۲۹؛ آغاز جنگ شهرها»، «روزشمار۳۴؛ تدارک عملیات مجدد در هور»، «روزشمار ۴۸؛ تشدید بحران در خلیج‌فارس»، «روزشمار۵۵؛ سقوط فاو، آغازی بر پایان جنگ»، «روزشمار سال۱۳۹۶؛ دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری»، «جلد دوم روزشمار سال۱۳۹۸؛ اقتدار ایران در خلیج‌فارس» و «جلد سوم روزشمار۱۳۹۸؛ مقاومت و ایستادگی ملی» هستند.در این مراسم از خانواده سرداران باب‌الله کیاشمشکی، میرزا محمد سلگی، مهدی ورشابی، سیدمسعود موحدی و مهدی مهدوی‌نژاد نیز قدردانی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه