ماجرای تمرین پیش از فینال حسن یزدانی چه بود؟

افشاگری مربی تیم ملی کشتی

ماجرای تمرین پیش از فینال حسن یزدانی چه بود؟


​​​​​​​مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره صحبت‌های پدر حسن یزدانی مبنی بر اینکه دلیل باخت یزدانی در دیدار فینال مسابقات جهانی به دیوید تیلور این بوده که رئیس فدراسیون نیم ساعت مانده به مبارزه او را مجبور کرده با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تیم ملی تمرین کند و همین موضوع سبب شده ضربان قلبش به ۲۵۰ برسد، اظهار کرد: یک هفته مانده به اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ما فرم‌های مختلفی را که از سوی اساتید تمرین، تغذیه و روان‌شناس تهیه شده بود را در اختیار تمامی کشتی‌گیران اعزامی گذاشتیم تا آن‌ها را پر کنند. 
در بخشی از این فرم‌ها از کشتی‌گیران پرسیده شده بود که پیش از مبارزه فینال به چه مواردی نیاز دارید که حسن یزدانی مثلاً گفته بود خیلی از ورزشکاران و طرفداران پیش از مبارزه به سمت من می‌آیند و خواستار گرفتن عکس هستند، او در این فرم خواسته بود دور و بر او خلوت باشد که ما هم دقیقاً همین کار را انجام دادیم و اجازه ندادیم افراد غیرمرتبط به حسن نزدیک شوند تا تمرکز او به هم نریزد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: یکی دیگر از مواردی که یزدانی بر اساس سؤالات فرم درخواست کرده بود، این بود که باید ۲۰ دقیقه پیش از مبارزه مرور فن داشته باشد. او در خواسته خود تأکید کرده بود برای مرور فن به من حریف سبک ندهید و حریفی سنگین‌تر از وزن خودم را در اختیار من بگذارید.
وی تصریح کرد: بر اساس همین خواسته یزدانی، حتی ما می‌خواستیم پیش از فینال احسان امینی با یزدانی مرور فن کند که منصرف شدیم و گفتیم اباذر اسلامی برای این کار بهتر است. پس از گذشت ۱۵ دقیقه به حسن گفتم آیا مرور فن کافی است؟ که او در جواب گفت نه، هر وقت احساس کنم خودم تمام می‌کنم. انتخاب حریف برای مرور فن در اختیار همه کشتی‌گیران بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه