کی‌روش به دنبال صعود

گزارش نگاری سایت ESPN از یوزهای ایرانی

کی‌روش به دنبال صعود

سایت ESPN در گزارشی درباره تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت: ایران با حضور دوباره کارلوس کی‌روش درپی صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی است.


​​​​​​​تنها دو ماه دیگر، انتظار چهار ساله به پایان خواهد رسید تا بزرگ‌ترین تورنمنت در فوتبال جهان بار دیگر آغاز شود. این بار در قطر از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر. سایت EPSN در گزارشی درباره پنج تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی، به وضعیت ایران اشاره کرده و این سؤال را مطرح ساخته که آیا حضور دوباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران تأثیر فوری خواهد داشت؟
در این گزارش آمده است: با بازگشت اخیر کی‌روش به عنوان سرمربی، امید ایران برای رسیدن به مرحله حذفی جام‌جهانی برای نخستین بار تقویت شده است. تورنمنت امسال سومین جام‌جهانی متوالی خواهد بود که  این سرمربی پرتغالی در رأس تیم ملی ایران قرار دارد. مطمئناً ایرانی‌ها از نمایش‌های قبلی‌شان در جام‌جهانی تجربه کسب کرده‌اند، به خصوص از رقابتی که در جام‌جهانی قبلی در گروهی دلهره آور با پرتغال و اسپانیا داشتند و تنها به خاطر یک امتیاز نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند.
حالا با بازگشت کی‌روش به میدان، ایران برای اولین بار به دنبال صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی فوتبال در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.انتصاب مجدد کی‌روش مورد استقبال هواداران و همچنین بازیکنان قرار گرفته است، نه تنها به دلیل احترامی که قبلاً برای او قائل بودند، بلکه به این دلیل که چند بازیکن مطرح ایران روابط ناآرامی با دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق داشتند.کی‌روش در حضور مجدد در ایران، برای دعوت از بازیکنان مورد علاقه وقت تلف نکرده است. به خصوص که تیم ایران سرشار از بازیکنان مستعد و باتجربه در لیگ‌های اروپایی مانند مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون است.
نتایج بازی‌های تدارکاتی مقابل تیم‌های باکیفیتی مانند سنگال و اروگوئه، فرصتی است که می‌توان درباره تیم ملی ایران و کی‌روش قضاوت کرد.

شمارش معکوس برای فهرست نهایی تیم ملی
بر اساس آنچه در دستورالعمل فیفا آمده، 24 آبان زمانی است که باید آخرین فهرست برای حضور در جام جهانی اعلام شود که این لیست امکان حضور 23 تا 26 بازیکن را در خود دارد.
به عبارتی از لیست 55 نفره اولیه، حداقل 29 بازیکن خط خواهند خورد تا لیست نهایی در اختیار فیفا قرار بگیرد؛ البته استفاده از سه سهمیه اضافه، اختیاری است و تیم‌ها می‌توانند 23 بازیکن را در لیست نهایی قرار بدهند.همچنین در صورت استفاده از 23 بازیکن، شماره پیراهن آن‌ها باید بازه بین 1 تا 23 باشد که در این فهرست، شماره یک برای دروازه‌بان رزرو شده است. در صورت استفاده از 24، 25 یا 26 بازیکن، استفاده از این شماره پیراهن‌ها نیز آزاد خواهد بود.فهرست نهایی 27 نفر از مقامات (که یکی از آن‌ها باید پزشک باشد) نیز باید ارائه شود. فیفا تأکید کرده: «لطفاً توجه داشته باشید فقط مسئولان تیم می‌توانند روی نیمکت بنشینند». 
به این ترتیب دو تاریخ سرنوشت‌ساز برای لیست تیم ملی 29 مهر و 24 آبان خواهد بود که در اولی لیست مقدماتی اعلام خواهد شد و در دومی، فهرست نهایی گلچین شده از لیست اولیه، به صورت علنی در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه