ایجاد ظرفیت اسکان 50هزار زائر در منطقه7

در قالب پویش «میزبانی شایسته» محقق شد

ایجاد ظرفیت اسکان 50هزار زائر در منطقه7

شهردار منطقه7 مشهد از راه‌اندازی پویش میزبانی شایسته به مناسبت فرارسیدن دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: 50هزار ظرفیت اسکان زائر با کمک گروه‌های مردمی و ادارات مختلف در سطح منطقه ایجاد شده است.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه7مشهد، وحید برجسته‌نژاد به استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران تأکید کرد و افزود: برای تکریم شایسته زائران پویشی با کمک گروه‌های مردمی ویژه شهادت امام رضا(ع) راه‌اندازی کردیم و هدف اصلی این پویش، ثبت لحظه‌های زیبا از خدمت به زائران پیاده توسط مردم است.
وی گفت: بوستان‌های غدیر، ریحانه و ترافیک و سالن‌های ورزشی فرهنگسرای غدیر و ثامن‌الائمه(ع) با ظرفیتی افزون بر 27هزار نفر آماده پذیرایی از زائران است. همچنین 18هزار ظرفیت اسکان با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ناحیه2 و ظرفیتی 5هزار نفری نیز با کمک گروه‌های مردمی سطح منطقه ایجاد شده و در مجموع 50هزار ظرفیت اسکان در سطح منطقه ایجاد شده است.
برجسته‌نژاد در خصوص استقبال از زائران پیاده و سواره اظهار کرد: در ورودی مشهدالرضا(ع) در دو جاده نیشابور و فریمان نیز دو موکب در نظر گرفتیم که به طور شبانه‌روز خدمت می‌کنند. موکب اول روبه‌روی پلیس راه نیشابور با 3هزار مترمربع فضا و موکب دوم روبه‌روی بوستان غدیر واقع در بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده است؛ البته خدمات ارائه شده در این موکب‌ها به عهده شهرداری نیست اما برای راه‌‌اندازی سازه، نمازخانه، استراحتگاه، سرویس‌های بهداشتی و دیگر خدمات لازم به زائر، شهرداری پشتیبانی می‌کند.
وی همچنین به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در بوستان غدیر و استقبال از زائران در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد اشاره کرد و گفت: برنامه اختصاصی استقبال از زائر در فرودگاه با حضور شهردار مشهد و اهدای 500 بسته متبرک برگزار خواهد شد. در بخش فعالیت‌های فرهنگی نیز هر شب یک ساعت پیش و پس از اذان مغرب مسابقات مذهبی برای خردسالان و بزرگسالان به همراه اهدای جایزه، مداحی و روایتگری در بوستان غدیر اجرا می‌شود. 
شهردار با تأکید بر این موضوع که از جمله نیازهای مهم زائر خدمات رفاهی نظیر تهیه ارزاق، سرویس بهداشتی و استحمام است افزود: سرویس‌های بهداشتی در سطح منطقه را به 441چشمه و 59 چشمه حمام افزایش دادیم که شامل معابر شهری و بوستان‌های غدیر، ترافیک و ریحانه است. همچنین طی قرارداد مشارکتی با امور مساجد، با 6مسجد نیز تعامل شده است تا سرویس‌های بهداشتی‌شان را به صورت 24ساعته در خدمت زائران قرار دهند. 90پاکبان نیز برای حفظ پاکیزگی شهر به صورت شبانه‌روزی پای کارند. همچنین 300نیروی خدماتی در مسیرهای پیاده‌روی برای حفظ و حراست گونه‌های گیاهی و راهنمای زائران در پنج روز پایانی ماه صفر به صورت روزانه در حالت آماده‌باش هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه