سهم ۱۰۹ هزار نفری خراسان رضوی در طرح ملی مقابله با فقر مطلق

سهم ۱۰۹ هزار نفری خراسان رضوی در طرح ملی مقابله با فقر مطلق


​​​​​​​سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در راستای انجام یکی از اقدام‌های مطلوب دولت در مقابله با فقر مطلق در کشور، سهم در نظر گرفته شده برای این استان در این طرح ۱۰۹ هزار و ۷۷۹ نفر است که این مهم در دستور کار قرار گرفته است. غلامرضا زارعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح از اردیبهشت امسال آغاز شده و شناسایی کسانی که دارای حداقل تأمین معیشت در خوراک، پوشاک و سرپناه بوده‌اند با همکاری خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز نیکوکاری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، بسیج، شهرداری‌ها و سایر نهادهای مردمی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: نهادها و مراکز یاد شده اطلاعات افرادی که شناسایی کرده‌اند را در سامانه «حامی» به ثبت می‌رسانند که تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۵ نفر در خراسان رضوی شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه به ثبت رسیده است.
زارعی افزود: خراسان رضوی پس از سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را در بین سایر استان‌های کشور در این طرح دارد. از جمله دلایلی که سهم استان از این تعداد نسبت به سایر استان‌های دیگر بیشتر است، سطح درآمدی پایین خانوارها، شرایط مرزنشینی، جمعیت بالای حاشیه‌نشینی و سهم بالای استان از یارانه‌بگیران دولت است.
از ۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۷۴ نفر جمعیت استان ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر در قالب یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۵۰ خانوار، یارانه‌بگیر دولت شده‌اند که از بین این جمعیت یارانه‌بگیر خراسان رضوی، ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت در دهک اول تا سوم قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه