کمبود شدید خوابگاه در دانشگاه بجنورد

کمبود شدید خوابگاه در دانشگاه بجنورد

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد با اشاره به کمبود خوابگاه در این دانشگاه، گفت: برای بخش قابل توجهی از دختران خوابگاه دولتی و حتی خودگردان در دسترس نیست.


شقایق هروی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: دانشگاه بجنورد هم اکنون به شدت با کمبود فضای خوابگاهی مواجه است. این موضوع در بخش دختران به علت محدودیت در اجاره خانه دانشجویی یقیناً بیشتر است.
وی افزود: پیش از دوران کرونا علاوه بر خوابگاه‌های دولتی درون دانشگاه، چندین خوابگاه خودگردان برای دختران وجود داشت. اکنون خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده و در دسترس نیستند.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد بیان کرد: خوابگاه‌های فعلی دانشگاه در حالت طبیعی چهار نفره است اما پیش از کرونا ۶ نفره شد. اکنون بناست برخی اتاق‌ها هفت و برخی هشت نفره شوند، در حالی که این اتاق‌ها فضای کافی برای قرار دادن تخت نیز ندارند. با این حال همچنان خوابگاه به بخش قابل توجهی از دختران نخواهد رسید.
وی در پایان گفت: عدم تأمین خوابگاه برای دختران با توجه به عدم امکان اجاره خانه دانشجویی برای این افراد، ممکن است برخی دانشجویان از دانشگاه انصراف بدهند و یا مرخصی بگیرند.
لازم به ذکر است موضوعات مرتبط با امور رفاهی دانشجویان هر ساله در زمان شروع سال تحصیلی از سوی متولیان اعلام می‌شود اما در عمل اقدامات اجرایی برای کاهش کمبود‌ها از سرعت لازم برخوردار نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه