لغو ۷۰ درصد جراحی‌های غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد

لغو ۷۰ درصد جراحی‌های غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد


​​​​​​​معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، لغو جراحی‌های غیرضروری (الکتیو) در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بسته به شرایط تا سقف ۷۰ درصد موارد در دستور کار قرار گرفت.
دکتر شاپور بدیعی افزود:هماهنگی برای ایجاد تسهیلات لازم در راستای مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران باردار و تأمین خون و فراورده‌های خونی برای بخش اورژانس بیمارستان با توجه به میزان بالاتر مراجعات با همکاری سازمان انتقال خون از دیگر اقدام‌های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی در این ایام محسوب می‌شود.
به گزارش وب‌دا بدیعی با اشاره به ضرورت مدیریت ازدحام در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزود: در این ایام نظارت مستمر و جدی بر بیمارستان‌ها به لحاظ انبار یا دپو مناسب دارو، تجهیزات و شناسایی سریع و مرتفع کردن آن در دستور کار قرار گرفته است. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در ایام پایانی صفر جانمایی دو مرکز درمانی سیار شبانه‌روزی هماهنگ شده است که یکی از آن‌ها در مسیر ملک‌آباد و دیگری در اطراف حرم مطهر رضوی با همکاری بنیاد کرامت و با ظرفیت دست‌کم ۴۰ تخت جانمایی شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه