راه‌اندازی باشگاه سوادیار برای حمایت مالی از بی‌سوادان

راه‌اندازی باشگاه سوادیار برای حمایت مالی از بی‌سوادان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی از راه‌اندازی باشگاه سوادیار با همت مجمع خیرین حامی سوادآموزی خبر داد.


سید علیرضا موسوی‌نژاد گفت: 2 درصد از باقی‌مانده افراد بی‌سواد، نیازمند حمایت مالی هستند. باید اعضای باشگاه سوادیار برای پیگیری امور با دستور استاندار مشخص شوند.
وی درباره مدرسه‌های ناایمن حاشیه جاده‌ها نیز اظهار کرد: مقرر شده است با اولویت‌بندی، ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده استان در سه گروه تقسیم و با شروع ایمن‌سازی دست‌کم ۱۰ مدرسه در مرحله نخست، به تدریج مدرسه‌های بدون دیوار کنار جاده‌ها را ایمن‌سازی کنیم.
به گزارش ایسنا، وی در خصوص محرومیت‌زدایی از محل‌های کم برخوردار استان و شهرستان بیرجند با عنوان طرح ۲۰۲۰ نیز بیان کرد: ۵۴ منطقه استان شامل این طرح است که نیاز است با کمک سازمان مدیریت برنامه و بودجه در حوزه آموزشی، این مناطق رفع محرومیت شده و شرایط لازم برای بهره‌مندی ساکنان از امکانات اولیه در جهت برقراری عدالت آموزشی مهیا شود.
موسوی نژاد با اشاره به تأمین سرویس مدرسه‌ها برای گروه‌های خاص تحصیلی نیز ادامه داد: سه گروه دانش‌آموزان معلول و استثنایی، دانش‌آموزان روستا محور و دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به دلیل مشکلات رفت و آمد، از سوی آموزش و پرورش سرویس‌دهی می‌شوند.
وی ادامه داد:  تصمیم گرفته شده شهرداری بیرجند یک دستگاه مینی‌بوس از ابتدای مهر برای نقل و انتقال دانش‌آموزان استثنایی تا آماده شدن سرویس مخصوص، در بیرجند قرار دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص سوادآموزی اتباع و مهاجران خارجی یادآور شد: با استقرار یک نیروی مخصوص در آموزش و پرورش، پس از کسب اطلاعات جامع از اتباع قرار است برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش اتباع خارجی صورت گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه