ورود کتاب‌های دینی به میدان‌های جدید با «یک مشت مروارید»

ورود کتاب‌های دینی به میدان‌های جدید با «یک مشت مروارید»

نشست معرفی و رونمایی از کتاب «یک مشت مروارید» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، نشست معرفی و رونمایی از کتاب «یک مشت مروارید» با حضور غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب در خبرگزاری رسا برگزار شد. حجت‌الاسلام حیدری ابهری نویسنده «یک مشت مروارید» در این نشست با توضیحی درباره اینکه چه چیزی او را به نوشتن این کتاب سوق داده است، گفت: در تابستان ۱۴۰۰ که به تیغ طبیبان گرفتار شدم تا یکی دو ماه پس از عمل از تحقیق و تألیف محروم بودم، با این حال در این دوره نیز نوشتن را به طور کامل وانگذاشتم، بازیگوشی آن روزهای من بازی با گوشی و نوشتن متن‌هایی در پیام‌رسان‌ها و تقدیم آن به دوستان و رفیقان و آشنایان بود.
وی افزود: هیچ روزی نبود که آن را در فضای پیام‌رسان‌ها نگذارم و چند ساعتی را به ساختن جمله‌های نمکی یا شکرین اختصاص ندهم، جمله‌هایی که همگی حاصل عبرت‌های عمر و افت و خیزهای زندگانی و اشک و آه‌های خود یا دوستانم بود.
این نویسنده با بیان اینکه با این کار از سویی درد‌های تن را به گوشه‌ای می‌راندم و از سویی در فضای انس با قلم و تألیف باقی می‌ماندم، ابراز کرد: غرض از نوشتن برخی از این جمله‌ها نه واژه‌بازی بلکه گره‌گشایی از یک عزیز و یاری رساندن به او با کمک کلمات بود.
وی ادامه داد: این امدادرسانی ادبی که بیشتر با بارانی شدن دیده‌هایم پایان می‌یافت گاه چنان کارگر می‌افتاد که شاید 100ساعت مشاوره چنین تأثیری نداشت، سرانجام به 365نکته ناب رسیدم که اکنون با نام «یک مشت مروارید» به چاپ رسیده و به مخاطبان تقدیم شده است.
حجت‌الاسلام حیدری ابهری این کتاب را بهانه‌ای برای ورود انتشارات دینی به میدان‌های جدید دانست و تصریح کرد: باید جسارت کارهای بزرگ و خروج از میدان‌های کلیشه‌ای را داشته باشیم و تنها به فروش بیشتر فکر نکنیم.
وی با اظهار تشکر از مدیر انتشارات جمال عنوان کرد: انتشارات جمال با جسارت تمام گام در فضایی غیر از آنچه معمول و روتین انتشارات دینی و حوزوی است، نهاده و به دنبال پرکردن فضای ادبیات دینی و قالب ادبی است.
حجت‌الاسلام حیدری ابهری افزود: ویترین کتاب‌های دینی را باید با جذابیت و متفاوت از آنچه در گذشته معمول بود، پر کرد و مطالب خود را در قالب ادبیات روز و البته زیبا به مخاطب ارائه داد.
وی طلاب را به مطالعه متون ادبی تشویق و آن را برای طلاب پر اهمیت دانست و گفت: در گذشته انس طلاب با متونی همچون سعدی و حافظ مرسوم بود و از این رو حوزه قدیم عالم ادیب پرورش می‌داد، انس با کتب ادبی تأثیرگذاری بر مخاطب را چند برابر خواهد کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب «یک مشت مروارید» رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه