ایجاد ۱۳ هزار پارکینگ برای زائران دهه پایانی صفر

فرماندار مشهد خبر داد

ایجاد ۱۳ هزار پارکینگ برای زائران دهه پایانی صفر

فرماندار مشهد گفت: ظرفیت‌سنجی در کلیه اماکن اطراف حرم انجام شده و در حال حاضر حدود ۱۳هزار پارکینگ‌ در شهر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین و دهه پایانی صفر ایجاد شده است.


به گزارش قدس آنلاین، محسن داوری اظهار کرد: ظرفیت‌سنجی در کلیه اماکن اطراف حرم از جمله زمین‌های خالی، ادارات و مدرسه‌ها انجام شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و بستر در حوزه پارکینگ‌ها مهیاست.
وی اضافه کرد: اکنون حدود ۱۳ هزار پارکینگ جانمایی شده است و در تلاشیم که این ظرفیت افزایش پیدا کند. البته با توجه به تعداد بالای زائر در دهه آخر صفر، ظرفیت‌ها بیشتر از اطراف حرم در نظر گرفته شده است. به این دلیل که در دهه پایانی صفر مسیرهای اطراف حرم مسدود بوده و زائران از وسایل نقلیه عمومی برای تشرف به حرم استفاده خواهند کرد.
وی ادامه داد: زائران می‌توانند در نرم‌افزار نشان به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده دسترسی پیدا کنند. همچنین با توجه به اینکه در دهه پایانی صفر مراجعه مردم به مشهد و تشرف به حرم بیشتر به شکل هیئتی است و هیئت‌ها نیز با اتوبوس به مشهد سفر می‌کنند، ضرورت ندارد در مرکز شهر پارکینگ‌هایی داشته باشیم. به همین دلیل تمام مدرسه‌ها و ادارات موظف شده‌اند با دریافت کارت شناسایی معتبر محوطه‌های خود را در اختیار زائران قرار دهند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه