تعیین مسیر جدید زائران پیاده در مشهد

تعیین مسیر جدید زائران پیاده در مشهد

شهردار منطقه10 مشهد از تعیین مسیر جدید تردد زائران پیاده در مهم‌ترین ورودی مشهدمقدس به پیشنهاد شهرداری این منطقه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه10 مشهد مقدس، سعید اکبریان گفت: یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی تشرف زائران پیاده در ایام پایانی ماه صفر محور چناران و قوچان است که در راستای سهولت در عبور و مرور، افزایش ایمنی و سلامت جانی زائران و کاهش ترافیک، مسیر جدیدی از سوی این منطقه پیشنهاد شد و مورد تأیید فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مسیر جدید نزدیک به یک کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر قبلی است، افزود: به طور معمول زائران پیاده از جاده قدیم قوچان یا جاده سنتو و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) وارد می‌شوند و بیشتر از ضلع شمال تردد دارند که با مسائل جدی ازجمله تداخل حرکت سواره و پیاده به دلیل نبود شانه مناسب و نیز وجود ملک در مسیر که مجبور به حضور در جاده اصلی می‌شوند، مواجه‌اند که بسیار خطرناک است. حتی در سال‌های گذشته منجر به تصادفات جاده‌ای و وارد آمدن آسیب‌های جدی به زائران شده است. 
اکبریان خواستار جابه‌جایی موکب‌های فعال میدان جانباز به مسیر جدید شد و اظهار کرد: باتوجه به کوتاه شدن و ایمن بودن مسیر، از سازمان‌ها و ارگان‌های مربوط خواهشمندم در راستای ترغیب زائران پیاده هماهنگی لازم را داشته باشند.
گفتنی است: مسیر قبلی از میدان قائم(عج)، بولوار جانباز، میدان فردوسی به سمت حرم مطهر رضوی بود که مسیر جدید از کنارگذر میدان قائم(عج)، زیرگذر میدان شهید فهمیده، بولوار توس، میدان فردوسی به سمت حرم مطهر رضوی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه