اصلاح تبصره ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی 

عضو شورای عالی استان‌ها خبر داد

اصلاح تبصره ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی 

عضو شورای عالی استان‌ها به عنوان طراح طرح اصلاح تبصره ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی از تصویب آن خبر داد.


​​​​​​​به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو اظهار کرد: طرح دو فوریتی اصلاح تبصره ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی در هفته‌های اخیر از طرف اینجانب در شورای عالی استان‌ها مطرح شده بود. ماده 5 کمیسیونی با عنوان کمیسیون ماده 5 دارد که در خصوص طرح‌های تفصیلی شهرهاست که در تبصره این ماده، شهرداری تهران مستثنا شده بود و دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در شهرداری تهران تشکیل می‌شود. 
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با اصلاح این تبصره، دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در شهرداری کلانشهرها تشکیل خواهد شد که سبب کاهش بروکراسی اداری و تسریع در بررسی طرح‌های تفصیلی و سایر امور در این خصوص خواهد شد.
وی افزود: طرح دو فوریتی اصلاح تبصره در صحن علنی شورای عالی استان‌ها مطرح و پس از ارائه توضیحات به سایر اعضای شورا با موافقت حداکثری به تصویب رسید.
نایب رئیس شورای اسلامی مشهد مقدس بیان کرد: شورای عالی استان‌ها پس از مجلس شورای اسلامی و دولت، تنها نهادی است که می‌تواند به صورت مستقیم طرح به مجلس ارائه دهد. از این رو طرح دو فوریتی که امروز در شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید، در روزهای آتی برای سیر مراحل قانونی، به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
حاجی بگلو گفت: در این راستا دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در شهرداری‌های کلانشهرها مستقر شده و شهردار به عنوان رئیس دبیرخانه منصوب می‌شود. این اصلاح، اتفاق بزرگ و خوبی است. مشکلاتی که کلانشهرها در ماده 17قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با آن مواجه بودند، با اصلاح تبصره رفع شده و نگرانی در این حوزه نخواهیم داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه