پاتر به جای توخل

سرمربی شیرها اخراج شد

پاتر به جای توخل


​​​​​​​نتایج متزلزل چلسی در هفته‌های گذشته سبب شد توماس توخل شغلش را از دست بدهد. پس از شکست 1-0 چلسی در خانه دینامو زاگرب، باشگاه چلسی تصمیم به اخراج سرمربی آلمانی خود گرفت. با تأیید وب‌سایت چلسی، توماس توخل پس از حدود دو سال فعالیت در این باشگاه از کار برکنار شد. علاوه بر شکست در نخستین بازی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی طی هفته‌های اخیر هم در لیگ برتر انگلیس به مشکل خورده بود و هفته گذشته در خانه ساوتهمپتون شکست خورد. 
توخل در ژانویه 2021 جانشین فرانک لمپارد روی نیمکت چلسی شد و در فاصله چند ماه بعد توانست آن‌ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند. در طول دوران حضورش در این باشگاه توانست یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان کسب کند اما در رقابت‌های داخلی انگلیس نتوانست جامی برای آبی‌های لندن بیاورد. آبی‌های لندن نتوانسته بودند انتظارات در لیگ برتر را نیز برآورده کنند و پس از گذشت 6 هفته از آغاز فصل 23-2022 با کسب تنها 10 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. به گزارش مت لاو از تلگراف، آنتونی بری تا زمان انتصاب سرمربی جدید به عنوان سرمربی موقت چلسی فعالیت خواهد کرد. گراهام پاتر، سرمربی انگلیسی برایتون گزینه نخست سران چلسی برای جانشینی توخل است. 
بهداد اقبالی و تاد بولی به زودی مذاکرات با برایتون و پاتر را شروع خواهند کرد. اگرچه غیر از پاتر، سرمربیان بیکاری چون زین‌الدین زیدان و مائوریسیو پوچتینو نیز می‌توانند گزینه چلسی باشند. روجر اشمیت، سرمربی آلمانی که به‌تازگی کارش را در بنفیکا شروع کرده، می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های مورد ارزیابی آبی‌ها باشد. او پس از شکست مقابل دینامو گفته بود: «از تعطیلی خبری نیست. از همین فردا کار را شروع می‌کنیم. در این شرایط نمی‌توانیم حتی یک روز استراحت داشته باشیم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه