سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی

سامورایی‌ها در رده اول آسیا

سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی


​​​​​​​تیم ملی والیبال ایران پس از اتمام مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جهان، با دو پله سقوط در رده دهم جهان قرار گرفت. تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برزیل رفت و با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳) شکست خورد تا به این ترتیب ایران از صعود به یک چهارم نهایی رقابت‌ها باز بماند و حذف شود. این سقوط ایران در رده‌بندی جهانی درحالی است که تیم ملی والیبال ایران پس از اتمام مرحله گروهی و شکست مقابل هلند، با ۲۷۳ امتیاز در رده هشتم جهان قرار گرفته بود. تیم ملی والیبال لهستان همچنان با ۳۹۵ امتیاز در صدر جهان قرار دارد. همچنین والیبال فرانسه با ۳۷۶ امتیاز در رده دوم جهان ایستاده است. تیم‌های برزیل، روسیه و ایتالیا هم به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم جهان قرار دارند. تیم ملی والیبال ژاپن رقیب اصلی ایران در آسیا با عملکرد خوب در رده هفتم جهان قرار دارد. سامورایی‌ها اکنون دارای ۲۷۷ امتیاز هستند.
بازیکنان ایران در ست اول مقداری تحت تأثیر حساسیت این دیدار قرار گرفتند و خیلی خوب شروع نکردند اما در ست‌های دوم و سوم عملکرد قابل قبول‌تری داشتند. به هر حال حریف ما تیمی مانند برزیل با سابقه درخشان بود که با قدرت بازی کرد و با استفاده از نقاط ضعف ما امتیاز گرفت. در برخی مواقع از بازی در کار تهاجمی و تدافعی خوب عمل نکردیم اما برزیل بازی خوبی داشت و مستحق این پیروزی بود.عطایی افزود: باختیم و داستان قهرمانی جهان برای ما به پایان رسید اما مدل برگزاری مسابقات مورد اعتراض بسیاری از تیم‌ها و مربیان قرار گرفت. ژاپن، صربستان و ایران حذف شدند اتفاقی که شاید برای آمریکا یا فرانسه هم رخ می‌داد. در گروه ما تیمی که سوم شد به واسطه مدل چینش تیم‌های رنکینگ از یک تا16 به آسان‌ترین رقیب خورد. اگر قرار به انتخاب میان تیم‌هایی بود که با آن‌ها بازی کردیم شاید صربستان را انتخاب می‌کردیم.
سرمربی تیم ملی شیوه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان را یک اتفاق غیرعادی دانست و گفت: این موضوع بر جریان مسابقات اثر نامطلوب گذاشت. آمریکا در مرحله یک چهارم دوباره به لهستان خورد تیمی که در گروه مقدماتی هم بازی داشتند و ممکن است با دو باخت برابر یک تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شود. این نشان می‌دهد برنامه این مسابقات خیلی دقیق و کارشناسی شده نیست. ایران هم از این قاعده مستثنا نبود. مسابقه خیلی سختی را گذراندیم و امیدوارم در آینده والیبال ما با کار بیشتر به شرایط بسیار ایده‌آل‌تری برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه