هر روز 30 عملیات ضد صهیونیستی

کرانه باختری در آستانه انتفاضه جدید قرار دارد

هر روز 30 عملیات ضد صهیونیستی

عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری در سال جاری میلادی تشدید شده و از ابتدای سال تاکنون بیش از 7هزارو200 مورد علیه صهیونیست‌ها انجام شده است، یعنی روزی تقریباً 30 عملیات.


​​​​​​​به گزارش رسانه‌های فلسطینی، تنها در ماه ژانویه گذشته ۶۲۳ عملیات مقاومت علیه صهیونیست‌ها به ثبت رسیده که ۲۸مورد از آن‌ها عملیات شلیک بوده است، در حالی که در ماه فوریه روند عملیات تشدید شد و به ۸۳۵ مورد رسید که ۵۲ مورد از آن‌ها عملیات شلیک بوده است. همچنین در ماه مارس نیز نزدیک به ۸۲۱ عملیات مقاومت ثبت شده که ۵۲ مورد شلیک بوده است، در آوریل نیز بالاترین آمار عملیات مقاومت با تعداد هزارو510  موردبه ثبت رسیده که ۷۶ مورد عملیات شلیک بوده است. عملیات مقاومت در چهار ماه گذشته نیز ادامه داشت و در ماه می هزارو358 عملیات انجام شده که ۵۷ مورد از آن‌ها عملیات شلیک بوده است، در ژوئن نیز ۶۴۹ عملیات که ۳۱ مورد شلیک بوده است. همچنین، ۵۸۸ عملیات در ماه جولای و ۸۳۲ مورد در ماه آگوست انجام شده و در سپتامبر جاری نیز روند عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری تشدید شد.
این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ عملیات مقاومت علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در نقاط مختلف کرانه باختری انجام شده است. گفتنی است، دو روز پیش منابع عبری از یک عملیات تیراندازی به سوی اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در خیابان ۹۰ در منطقه غور اردن خبر دادند. بر همین اساس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد اتوبوسی که در دره اردن هدف تیراندازی قرار گرفته، حامل نظامیان اسرائیلی بود که بر اثر آن هفت نظامی زخمی شدند و حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
با بالا گرفتن عملیات‌های ضدصهیونیستی در کرانه باختری حال منابع عبری‌زبان به نقل از ارتش اسرائیل اعلام کردند موج عملیات مقاومت در ماه‌های اخیر در کرانه باختری نشان‌دهنده وقوع انتفاضه از نوع جدید است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابعی در ارتش این رژیم اعلام کرد: انتفاضه آینده با انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ و انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ متفاوت خواهد بود و وجه تمایزش تشدید عملیات مقاومت علیه نظامیان اسرائیلی است. بر اساس اعلام منابع نظامی رژیم صهیونیستی، هر بازداشتی که نظامیان ارتش اسرائیل در کرانه باختری انجام می‌دهند با عملیات شلیک گلوله و پرتاب سنگ از سوی فلسطینیان مواجه و عملیات مقاومت در بیشتر مناطق کرانه باختری انجام 
می‌شود.
همچنین منابع یاد شده تأکید کردند عاملان عملیات مقاومت به هیچ تشکیلات و گروهی وابسته نیستند و مقاومت آن‌ها با مقاومت مبارزان فلسطینی متفاوت است، به‌ویژه اینکه آن‌ها به دنبال مواجهه با نظامیان اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی نیز هستند. تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ارتش اسرائیل در تقابل با عملیات فلسطینیان در کرانه باختری، با بحران گزینه‌ها روبه‌رو است و در حالی که تلاش می‌کند با بازداشت و یورش به منازل آن‌ها مانع  اجرای عملیات شود، از طرف دیگر نگران این است که این اقدامات منجر به تشدید درگیری‌ها و در نتیجه اجرای عملیات بیشتر شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه