تقویت نظارت و تأمین سرمایه

رئیس جمهوردر بازدید از سامانه‌های بانک مرکزی تأکید کرد

تقویت نظارت و تأمین سرمایه

رئیس‌ قوه‌ مجریه در جریان بازدید از سامانه‌های بانک مرکزی مأموریت‌های ده گانه برای تحول و ارتقای آن تعریف کرد.


دکتر رئیسی بانک مرکزی را اتاق اندیشه‌ورزی و رصد سیاست‌های پولی و مالی کشور خواند و گفت: بانک مرکزی باید مسیر اصلاح و ارتقای نظام بانکی را با قوت به پیش ببرد و بر اجرای سیاست‌های مالی و پولی کشور نظارت کند.
دکتر رئیسی تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک‌ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه‌گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه‌گذاری، فعال‌سازی حساب تجاری، تقویت سامانه‌های نظارتی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از جمله مأموریت‌های اصلی بانک مرکزی بیان کرد. رئیس دولت «توقف رشد نقدینگی و مدیریت خلق پول» و «هدف‌گذاری نقدینگی زیر ۲۵درصد» از سوی بانک مرکزی را نیز اقدام بسیار مهم دیگر نظام پولی کشور دانست که کنترل و مدیریت آن موجب مهار تورم خواهد شد.

تأکید بر تقویت نظارت‌ها 
رئیس‌جمهور ناترازی بانک‌ها را از عوامل تورم عنوان و اظهار کرد: بانک مرکزی باید بخش نظارتی خود را تقویت و بتواند با برنامه‌ریزی سیاست‌های پولی و ضدتورمی را اجرا کند. سید ابراهیم‌ رئیسی، بانک مرکزی را چشم بینای نظام پولی کشور دانست و گفت: باید محور تمام اقدام‌های نظام بانکی کشور در راستای حمایت و تقویت تولید باشد؛ چرا که امروز نجات کشور در تولید است و عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید نسخه شفابخش اقتصاد ایران است. 
وی در ادامه «رفع مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی» و «توجه ویژه به حاکمیت ریال» را اقدام مهم بانک مرکزی خواند و از رئیس کل بانک مرکزی خواست تلاش خود را به کار گیرد تا اصول بانک‌داری اسلامی اجرا شود. 
رئیس دولت نظارت و کنترل ارز و کالا و برخورد با اخلالگران را مورد تأکید قرار داد و در پایان با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع تسهیلات بانکی گفت: تأکید می‌کنم توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه‌گذاری اجرایی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه