تحصیل دانش‌آموزان عشایر در 120 کانکس

خراسان ‌شمالی

تحصیل دانش‌آموزان عشایر در 120 کانکس


​​​​​​​مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان ‌شمالی گفت: تحقق مدارس عشایری برخورداری از کانکس است که در سال تحصیلی جاری ۳۰ کانکس خریداری و تحویل شد و در حال حاضر هیچ مدرسه‌ عشایری در خراسان شمالی نیاز به کانکس ندارد.  امین فلاح کوشکی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس عشایری در مراتع هستند امکان ساخت مدارس ثابت در این محل‌ها وجود ندارد و از این لحاظ که هفت ماه از سال در آن مناطق سکونتی نیست، امکان نگهداری از این مدارس وجود ندارد.
فلاح بااشاره به اینکه در این مناطق هیچ گونه انشعابات آب، برق و گاز وجود ندارد، ادامه داد: بر این اساس اولویت تحقق مدارس عشایری برخورداری از کانکس است که در سال تحصیلی جاری ۳۰ کانکس خریداری و تحویل شد و در حال حاضر هیچ مدرسه‌ عشایری در خراسان شمالی نیاز به کانکس ندارد.
فلاح کوشکی با اشاره به اینکه پیش از این نیز ۹۰ کانکس به عنوان کلاس درس عشایری اختصاص پیدا کرده بود، گفت: در حال حاضر در مجموع ۱۲۰ کانکس برای برگزاری کلاس‌های درس مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها استقبال از دبیرستان دخترانه مراوه تپه قابل توجه بوده است، گفت: ظرفیت خوابگاهی این دبیرستان ۲۰ نفر است اما با توجه به اینکه اکنون ۶۰دانش‌آموز در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند، برای رفع مشکل فضای خوابگاهی بخشی با کلاس‌ها و بخشی با یک کانکس به صورت موقت مرتفع شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان ‌شمالی ادامه داد: علاوه بر این در زمان جابه‌جایی عشایر از اردیبهشت ماه به دلیل اینکه امکان جابه‌جایی کانکس‌ها وجود ندارد، از چادرهای عشایری برای برگزاری کلاس‌های موقت بهره گرفته می‌شود که در سال تحصیلی جاری ۵۲چادر خریداری و تحویل عشایر شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه