این 4 کتاب آیت‌الله ناصری را از دست ندهید

این 4 کتاب آیت‌الله ناصری را از دست ندهید

کمابیش همه ما کلیپ‌های صوتی یا تصویری سخنرانی‌های مرحوم آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری را در رادیو، تلویزیون یا فضای مجازی دیده و شنیده‌ایم؛ اما اگر کسی بخواهد متن مدون شده و شسته رفته این گفتارها را برای مطالعه داشته باشد، می‌تواند سراغ این چهار کتابی برود که مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر کرده است.


روایت دلدادگی به امام عصر(عج) در «آب حیات»
یکی از محوری‌ترین موضوعات منبرهای آیت‌الله ناصری، حکایت کردن از دلدادگی علما به حضرت امام زمان(عج) و به‌خصوص وظایف منتظران در دوران غیبت و توجه دادن شیعیان به وجود مقدس حضرت صاحب‌الزمان(عج) است. حجت‌الاسلام مجید هادی‌زاده در کتاب «آب حیات» 40 مجلس سخنرانی آیت‌الله ناصری را با اسلوبی مناسب تدوین و در قالب هشت گفتار در 416صفحه تنظیم کرده است. در این هشت گفتار تقریباً تمامی موضوعات مرتبط با مسئله امام عصر(عج) و مقوله انتظار بررسی شده است. 

شرح خطبه‌های حضرت امیر(ع) در «رسم بندگی»
خطبه متقین از معروف‌ترین خطبه‌های امام علی(ع) است که در آن، حضرت به درخواست یکی از شیعیان به نام هَمّام، ویژگی‌های پرهیزگاران را شرح می‌دهد. آیت‌الله ناصری در جلساتی حدود نیم‌ساعته به شرح این خطبه پرداخته‌اند که صوت این جلسات به‌راحتی در فضای مجازی نیز در دسترس است. سید حبیب حسینی در کتاب «رسم بندگی» و در 400 صفحه تلاش کرده زوایای مختلف و مصادیق بندگی را در شرح این خطبه به بیان آیت‌الله ناصری، با ارائه یک دسته‌بندی دقیق، تحقیق و بازنویسی کند. 

جلوه‌های قرآنی حضرت ولی عصر(عج) با «در امتداد نور»
محمود مطهری نیا که دانش‌آموخته دکترای تاریخ و تمدن اسلام و از پژوهشگران تخصصی حوزه مهدویت است در کتاب «در امتداد نور» تلاش کرده سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری درباره آیات تأویل شده به حضرت ولی عصر(عج) و آخرالزمان را گردآوری و تنظیم کند. 
در این کتاب 23آیه از آیات قرآن به همراه شرح و شأن نزول آن‌ها ذیل عناوینی که گویای مفهوم این آیات باشد، بیان و تنظیم شده است.
 همچنین در مطلع این کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله ناصری به رشته تحریر درآمده است. 
​​​​​​​
درباره قطب عالم امکان در «سخن دوست»
کتاب «سخن دوست» را به حق می‌توان سخن دوستی عالم و عاشق معرفی کرد که عمرش را در عشق و دلدادگی به امامش سپری کرده است.  این کتاب متن نگارش یافته و تحقیق شده برخی از سخنرانی آیت‌الله ناصری اصفهانی است که با موضوع مهدویت با عنوان «محو دلدار» در نشریه تربیتی اخلاقی خلق در شماره‌های متعدد منتشر شده است.

خبرنگار: نیکوکار

برچسب ها :
ارسال دیدگاه