میزبانی از زائران اربعین در 8 استان مرزی

آستان قدس رضوی امکانات خود را بسیج کرده است

میزبانی از زائران اربعین در 8 استان مرزی


​​​​​​​در آستانه آغاز حرکت زائران حسینی به سمت کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی، آستان قدس رضوی نیز همراه با دیگر نهادهای خدمت‌رسان، امکانات خود را برای این خدمت‌رسانی بسیج کرده و بنیاد کرامت رضوی با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور، مسئولیت این کار را عهده‌دار شده است. 
استادآقا، مدیر عامل این بنیاد، گفته است: امسال با برپایی
 20 موکب در پایانه‌های مرزی(خراسان رضوی یک موکب، سیستان و بلوچستان دو موکب، گیلان دو موکب، آذربایجان غربی یک موکب، اردبیل یک موکب، کرمانشاه سه موکب، ایلام و خوزستان هر یک پنج موکب) برنامه‌های متعددی برای زائران اربعین حسینی خواهیم داشت تا روند زیارت برای این عزیزان تسهیل شود. 
 گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان، به عنوان نقاط مرزی مشترک بین ایران و پاکستان، دو نقطه‌ای است که موکب‌های آستان قدس رضوی در آن برپا شده و آماده میزبانی از زائران پاکستانی عبوری از ایران خواهند بود. همچنین نقطه مرزی دوغارون در خراسان رضوی به عنوان گذرگاه مرزی مشترک ایران و افغانستان، دیگر نقطه‌ای است که آستان قدس رضوی موکب خود را در آنجا برپا خواهد کرد. 
اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مرزهای غربی کشور و گذرگاه‌های مشترک بین ایران و عراق خواهد بود. بر این اساس برای بدرقه صدها هزار نفر از مردم عزیز کشورمان که برای ورود به کشور عراق و تشرف به کربلای معلی، مرزهای زمینی را انتخاب می‌کنند، 14 موکب برپا شده است.
 این مواکب در مرز تمرچین در آذربایجان غربی ، مرز خسروی ، مرز مهران و دو نقطه مرزی شلمچه و چذابه میزبان زائران خواهند بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه