میدان امام حسین(ع) میزبان جاماندگان پیاده‌روی اربعین

میدان امام حسین(ع) میزبان جاماندگان پیاده‌روی اربعین

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور عاشقان اباعبدالله برگزار می‌شود.


سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را یک آیین بزرگ مذهبی در تهران دانست و گفت: این بذر حدود ۱۰ سال پیش کاشته شده و حالا ثمره‌ آن، حضور پرشور عاشقان اباعبدالله(ع) در این مراسم است.
وی افزود: در دوران کرونا این مراسم با محدودیت‌هایی همراه بود، اما امسال به یاری خداوند و با همکاری نهاد‌های دیگر، باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.
فاطمیان‌پور در خصوص زمان و مسیر پیاده‌روی گفت: پیاده‌روی جاماندگان در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان آیینی امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه داد. همچنین در طول مسیر، موکب‌ها و غرفه‌هایی برای پذیرایی از زائران برپاست و تا پایان زمان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. وی افزود: با توجه به اینکه موج جدید کرونا رو به کاهش است، پیش‌بینی می‌شود امسال این برنامه با حضور بیشتر زائران برگزار شود. خوشبختانه همه نهاد‌های دخیل در این برنامه با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با یاری امام حسین(ع)، مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون برپایی غرفه کودکان، غرفه بانوان و پویش مجازی «نذری اربعین» اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان این است امکانات و شرایط مناسبی برای زائران فراهم کنیم به طوری‌که خاطره خوبی در ذهن خانواده‌های شرکت‌کننده باقی بماند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه