کمبود نان مشکل جدی مردم روستا‌های زاوه

کمبود نان مشکل جدی مردم روستا‌های زاوه


​​​​​​​کمبود نان و صف‌های طولانی نانوایی‌ها در زاوه به عنوان کم‌برخوردارترین شهرستان خراسان رضوی موجب گلایه اهالی این روستا‌ها شده است.
دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی و سلیمان زاوه هم‌صدا با بیشتر مردم از کمبود آرد و نان گلایه دارند.
بخشدار بخش مرکزی، وجود این مشکل را در فصل برداشت گل زعفران، پررنگ‌تر پیش‌بینی می‌کند و بخشدار بخش سلیمان از ناعدالتی سهمیه آرد روستا‌های زاوه نسبت به برخی شهرستان‌های دیگر گلایه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی زاوه از کمبود ۴۰ تن آرد در این شهرستان خبر می‌دهد و از پیگیری‌هایی که تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته و سهمیه آرد کارگران فصل زعفران را محدود برآورد می‌کند و شورای آرد و نان استان را تصمیم ‌گیرنده در حل موضوع می‌داند.
حمید صید محمد خانی؛ دهیار روستای میرپسند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: روستای میرپسند، تابعه بخش سلیمان شهرستان زاوه با حدود ۸۰۰ نفر جمعیت، چندین سال است با کمبود آرد برای پخت نان مواجه است، به دلیل اینکه سهمیه آرد دریافتی حال حاضر بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال۹۵ محاسبه می‌شود.
ابوالقاسم خورشاد؛ دهیار قلعه نو بخش سلیمان زاوه هم از کمبود آرد و رنج مردم سخن می‌گوید: روستای ما چون در مسیر و حاشیه جاده است، عابران جاده، نان خود را از نانوایی‌های ما می‌گیرند. همچنین کشاورزان روستا‌های دیگر مثل صفی‌آباد، کاهیجه، فیروزآباد و نصیرآباد که اراضی کشاورزیشان در محدوده ماست، نان خود را از ما می‌گیرند. وی می‌افزاید: جمعیت روستای قلعه نو هزار و 500نفر است؛ اما در دو ماه ۲۴۰ کیسه آرد ۴۰کیلویی می‌گیریم. به گفته اهالی حدود ۱۰هزار کارگر فصلی در ایام برداشت زعفران به زاوه می‌آیندکه لازم است برای تأمین نان آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه