پوشش ۳۸درصدی صندوق بیمه‌اجتماعی

خراسان‌شمالی

پوشش ۳۸درصدی صندوق بیمه‌اجتماعی


​​​​​​​مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۷۰هزار نفر معادل ۳۸درصد از جمعیت مشمول در مناطق روستایی و عشایری استان زیرپوشش بیمه این صندوق قرار گرفتند.
محمدرضا غلامزاده در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس برآورد آماری ۱۸۰هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر این استان که سن آن‌ها بین ۱۸ تا ۵۰ سال است، مشمول بیمه اجتماعی می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیش از یک سوم این جمعیت زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند، افزود: از جامعه هدف که هیچ‌گونه بیمه پایه‌ای ندارند، تقاضا می‌شود برای این مهم اقدام کنند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.
غلامزاده تصریح کرد: مستمری پیری، مستمری بازنشستگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل‌وانتقال سوابق بیمه‌ای از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است.
 وی ادامه داد: تمامی زنان و مردان متأهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی‌بافان و هنرمندان صنایع‌دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰هزار نفر مشمول عضویت در صندوق هستند.
 مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی افزود: ساکنان شهرهای زیر ۲۰هزار نفر از جمله جاجرم باید از این فرصت استفاده کنند و زیرپوشش صندوق قرار گیرند چراکه احتمال افزایش جمعیت بالای ۲۰هزار نفر برای این شهرها وجود دارد.
غلامزاده با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است، اظهار کرد: بیمه شده در این صندوق حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت خواهد کرد.
وی یادآور شد: 3هزار و ۵۰۰ خانواری که زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی بودند از مزایای این صندوق بهره‌مند شده‌اند و در مجموع مستمری ماهانه بیش از 4میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه