بی‌توجهی به حاشیه شهرها در قانون درآمد پایدار شهری

عضو شورای عالی استان‌ها انتقاد کرد

بی‌توجهی به حاشیه شهرها در قانون درآمد پایدار شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و عضو شورای عالی استان‌ها با انتقاد از قانون جدید درآمد پایدار شهری گفت: دولت و مجلس کجای این قانون به حاشیه شهرها توجه کرده‌اند؟


​​​​​​​به گزارش شورای شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی بگلو اظهار کرد: طرح دو فوریتی در مورد اصلاح فرایند ساختمان سازی کلانشهرها ارائه شده است و با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری توسط رئیس جمهور، از اول شهریور شهرداری‌ها ملزم هستند تغییری در بحث تراکم داشته باشند و شیوه‌نامه‌ای را که در گذشته اجرا می‌شد و تسریع در ساخت و ساز مشهد داشت، لغو و پرونده‌ها به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده ‌شود و این اتفاق با تعطیلی شهر همراه خواهد بود.
وی افزود: درست است از نظر ضابطه‌مندی قوانین شهرسازی، این اقدام خوب است؛ اما آیا فکر کرده‌اند ارجاع آن به کمیسیون ماده 5 که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی است چه مشکلاتی به وجود می‌آورد؟
حاجی بگلو ادامه داد: نخستین مشکلش این است که در کمیسیون ماده 5 به بعضی از پرونده‌ها تا دو یا سه سال رسیدگی نمی‌شود و بار سنگین بر دوش این کمیسیون با قانون جدید گذاشته خواهد شد در حالی که توقع داریم پرونده‌های ساختمانی کلانشهرها به سرعت و طی دو هفته پاسخ داده شوند. وقتی مدت زمان زیادی باید منتظر پاسخ باشیم، در عمل، ساخت‌و ساز در شهر تعطیل می‌شود. این با طرح دولت در مورد جهش تولید مسکن به طور کامل تضاد دارد.  عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در برخی نقطه‌های شهری طرح تفصیلی نداریم، بیان کرد: چگونه باید این پرونده‌ها را به ماده 5 ارجاع دهیم؟ حاشیه شهر مشهد که یک سوم جمعیت شهری را تشکیل داده، طرح تفصیلی ندارد. دولت و مجلس کجای این قانون به این موردها توجه داشته‌اند؟ 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه