والیبال خراسان در تور مشکلات

یک ماه مانده به آغاز لیگ، متولیان استانی به دنبال حامی مالی هستند

والیبال خراسان در تور مشکلات

چند سالی می‌شود که والیبال خراسان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی همان لیگ برتر نماینده‌ای ندارد و خالی بودن نام تیمی از این سرزمین در آوردگاه برترین‌های والیبال کشور، خاطرعلاقه‌مندان به این رشته مهیج و دوست‌داشتنی را آزرده است.


​​​​​​​والیبال در خراسان از دیرباز از جمله رشته‌های پویا و پر طرفدار بوده که در طول سالیان متمادی بازیکنان، داوران و مربیان نامداری را به والیبال ایران و حتی دنیا معرفی نموده است. جایگاه و پایگاه این رشته در ورزش استان همواره مورد نظر اهالی ورزش بوده و هست. نمایندگان و تیم‌های قابل احترامی در سطح والیبال کشور از خراسان پای در میدان‌های مختلف گذاشتند که در مقاطعی نیز نتایج قابل‌قبولی برای ورزش استان به ثبت رسانده‌اند. چه زمانی که لیگ‌های منطقه‌ای برگزار می‌شد و بعدها که رقابت‌های دسته اول و لیگ برتر شکل گرفت. در این سال‌ها به فراخور نمایندگانی از خراسان در این میدان‌ها حضور داشتند؛ اما چند سالی می‌شود که والیبال خراسان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی همان لیگ برتر نماینده‌ای ندارد و خالی بودن نام تیمی از این سرزمین در آوردگاه برترین‌های والیبال کشور، خاطرعلاقه‌مندان به این رشته مهیج و دوست‌داشتنی را آزرده است.

شایعه حضور تا غیبت
حدود یک ماه به شروع لیگ جدید باقی مانده و چند وقتی می‌شود که زمزمه‌ها و اخبار متفاوتی از حضور نماینده‌ای از خراسان رضوی در لیگ برتر امسال به گوش می‌رسد. اخبار انصراف نمایندگان ارومیه و ورامین از حضور در لیگ پیش رو شایعات پیرامون شرکت نماینده‌ای از استانمان در لیگ را داغ‌تر کرده و امید علاقه‌مندان به این رشته برای داشتن تیمی در لیگ را بیشتر نموده است. هرچند که قطعیت این اخبار تا مشخص شدن وضعیت نهایی تیم‌های منصرف شده از حضور در لیگ همچنان در ابهام باقی بود.
در کل آنچه می‌توان در مورد حضور نماینده‌ای از خراسان رضوی در لیگ برتر بیان کرد این است که تا همین دیروز هیچ چیز با قاطعیت معلوم نبود و مشخص نشد که آیا بعد از این مدت والیبال استان از بلاتکلیف بودن یا نبودن در جمع تیم‌های حاضر در لیگ برتر خارج خواهد شد یا همچنان شکل‌گیری این تیم در تور شایعات گرفتار خواهد ماند؟

وعده‌های بی‌عمل
مالک باشگاه فرهنگی ورزشی چیپس کامل که از این باشگاه به عنوان نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال در این مدت یاد شده است در مورد اینکه سرنوشت حضورشان در لیگ به کجا انجامید، به قدس گفت: حدود دو ماه است پس از صحبتی که با ما برای حضور در لیگ برتر والیبال شده آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کردیم .
مجتبی رنجوری ادامه داد: در ابتدا بر اساس آنچه صحبت شده بود قرار شد با برآورد 20میلیارد تومانی که برای حضور تیم در لیگ شده اداره کل ورزش و جوانان 50 درصد آن را از راه‌هایی که مطرح کردند آماده کنند و 50 درصد دیگر آن که 10 میلیارد تومان می‌شد، ما تقبل کردیم آورده داشته باشیم که این مبلغ‌ها در حسابی زیر نظر هیئت امنای تشکیل شده واریز و هزینه شود که این اتفاق تا جمعه بعدازظهر نیفتاده است. در بحث بعدی که تشکیل و معرفی هیئت امنای مد نظر بود نیز با اینکه توافق به تشکیل جلسه‌ها با حضور اعضای هیئت امنا بود، این موضوع تا این زمان محقق نشد و این دومین بندی بود که برآورده نگردید. در نهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع مد نظر که مشخص شدن تکلیف امتیاز شرکت در مسابقات لیگ است با وجود پیگیری‌هایی که ما و هیئت والیبال از فدراسیون والیبال داشتیم، همچنان بلاتکلیف ماندیم و معلوم نشد سرانجام قرار است نماینده خراسان رضوی جایگزین یکی از دو تیمی که گفته می‌شد از حضور در لیگ منصرف شدند، بشود یا خیر. وی گفت: با این شرایط انتظار دارند ما امتیاز را بخریم و شروع کنیم تا پس از آن چه بشود یا نشود. این را هم بگویم که ما حتی با 2- 3 بازیکن قرارداد اولیه هم بستیم؛ اما هیچ اقدامی نشد تا ادامه بدهیم. با این وجود ما انصرافمان را از همین جا اعلام می‌کنیم. فقط این را باید بگویم چیزی که تاکنون برای ما مشخص شده است این است که حمایت از بخش خصوصی که وارد ورزش می‌شود فقط در حد حرف است.

آخرین تصمیم
دیروز گویا بحث انصراف دو تیم شهرداری ورامین و ارومیه از لیگ برتر قطعی شد و فدراسیون والیبال به صورت شفاهی حضور نماینده خراسان رضوی در لیگ پیش رو را به هیئت والیبال استان اعلام کرده است.
با این وجود یک قسمت از کار که واگذاری امتیاز به خراسان رضوی حل شده است در حال حاضر موضوعی که باقی می‌ماند این است که چه باشگاهی یا اسپانسری قرار است هزینه‌های تیم‌داری در لیگ را پرداخت نماید؟
دکترهاشمی جواهری؛ مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تأکید بر اقدام‌های پیگیرانه‌ای که برای حضور نماینده استان در لیگ برتر انجام شده است، گفت: با همراهی مسئولان محترم استان و پای کار آمدن آن‌ها زمینه حضور در لیگ برتر برای نماینده والیبال استان فراهم شده است.
وی در مورد تعیین تکلیف وضعیت اسپانسر تیم لیگ برتری استان نیز بیان کرد: جلسه‌ای در اداره کل برگزار شده که پس از این جلسه اسپانسر مورد نظر از بین گزینه‌هایی که داریم انتخاب و معرفی خواهد شد. 
رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی درباره آخرین موضوع‌های مطرح شده در مورد حضور نماینده استان در لیگ برتر والیبال به قدس گفت: بعد از پیگیری‌هایی که از سال گذشته برای حضور نماینده‌ای از استان در لیگ برتر والیبال داشتیم و رایزنی‌هایی که امسال در موضوع دیروز به صورت شفاهی از طرف فدراسیون به ما اعلام شد.
جبار قوچان نژاد همچنین در مورد مبلغی که باید برای امتیاز پرداخته شود اظهار کرد: 2 میلیارد و 220میلیون تومان باید بابت واگذاری امتیاز پرداخت شود که این نخستین اقدامی است که باید در سریع‌ترین زمان به سرانجام برسد.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه