ناوگان حمل و نقل در خدمت زائران اربعین

ناوگان حمل و نقل در خدمت زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از هفتم شهریور ماه با آغاز سفرهای اربعین حسینی تمامی ناوگان حمل و نقل مسافر از جمله ۲۶۹ دستگاه اتوبوس، ۱۸۸دستگاه مینی‌بوس و ۲۶۹ دستگاه سواری کرایه در خدمت زائران و مسافران اربعین است.


اسدالله جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌هایی در قالب ستاد استانی اربعین و کمیته‌های زیرمجموعه در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اربعین انجام شده و ادامه دارد.
وی‌گفت: خدمات قابل ارائه به زائران باید براساس شرایط و امکانات موجود به نحو مطلوب صورت گیرد زیرا ممنوعیت سفر زائران اربعین در چند سال گذشته موجب شد امسال شاهد افزایش تقاضای سفر در اربعین باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این زمینه چهار جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت با حضور تمامی دستگاه‌های عضو کمیته برگزار شده است.
وی تصریح کرد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در پایانه‌های مسافربری استان به زائران در کنار اقدام‌های تکمیلی دیگر از جمله برنامه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که با جدیت هر چه تمام پیگیری می‌شود.
جلال‌زاده گفت: مسئولان کاروان‌های زیارتی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به اعزام کاروان‌های تحت سرپرستی خود از آغازین روزهای اعزام اقدام کنند تا در زمان ازدحام مسافر خللی در جابه‌جایی اعزام ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در اعزام زائران کربلای معلی افزایش ایمنی در سفر است که در زمینه کنترل‌های فنی و ایمنی ناوگان، مدیران فنی شرکت‌های مسافربری ملزم شده‌اند ناوگان خود را پیش از سفر مورد معاینه فنی قرار دهند و از صحت عملکرد ناوگان اطمینان حاصل کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه