دعوت از موکب‌داران برای راه‌اندازی موکب ویژه بانوان

دعوت از موکب‌داران برای راه‌اندازی موکب ویژه بانوان


​​​​​​​زهرا سعیدی مبارکه، مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح برنامه‌‌های این ستاد برای اربعین ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: فراوانی آمار بانوانی که به صورت گروهی و یا انفرادی در سال‌های گذشته به سفر اربعین رفته‌اند و پیش‌بینی‌ها در مورد تعداد افرادی که امسال در این مراسم حضور خواهند داشت ما را نگران و دغدغه‌مند کرده است؛ این گستردگی ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای بانوان در این سفر را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها و مشکلات در این سفر مختص آقایان، برخی مختص خانم‌ها و برخی از مسائل مشترک است، گفت: در تلاش هستیم برنامه‌های آموزشی برای بانوان تهیه کنیم تا با آگاهی و اطلاعات بیشتر راهی سفر اربعین شوند و بدانند در مواجهه با مشکلات احتمالی باید چه اقداماتی انجام دهند.
مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در خصوص تعداد موکب‌های ایرانی که در مراسم اربعین به بانوان ارائه خدمات خواهند کرد نیز گفت: در حال استخراج اسامی و نشانی محل ارائه خدمات موکب‌هایی ایرانی هستیم که به بانوان ارائه خدمات خواهند کرد. این فهرست در اختیار زائران اربعین قرار داده می‌شود تا بتوانند از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شوند.
وی با تأکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که بانوان در سفر اربعین با آن مواجه می‌شوند به کمک موکب‌داران قابل حل است، از موکب‌داران خواست بخشی از ظرفیت موکب‌‌های خود را به بانوان اختصاص دهند و گفت: نیاز داریم بانوان در قالب خادمان موکب‌ها به مدیریت بخش بانوان موکب‌ها ورود کنند.
سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد موکب‌های ویژه بانوان در دستور کار قرار دارد، گفت: موکب‌ها مردمی ایجاد می‌شود و این موکب‌داران هستند که باید چنین تصمیمی بگیرند که موکب ویژه بانوان تأسیس کنند یا بخشی از محل اسکان خود را به بانوان اختصاص دهند. ما از این کار استقبال و موکب‌داران را با توجه به نیاز موجود، به راه‌اندازی موکب‌های بانوان یا اختصاص بخشی از موکبشان به صورت اختصاصی به بانوان تشویق می‌‌کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه