بیانیه مرکز اسلامی هامبورگ در پی اهانت به ساحت قرآن

بیانیه مرکز اسلامی هامبورگ در پی اهانت به ساحت قرآن


​​​​​​​هفته گذشته حدود ۱۰ نفر که پرچم‌هایی منقش به شیر و خورشید در دست داشتند در مقابل مرکز اسلامی شهر هامبورگ آلمان در اقدامی شنیع، به ساحت نورانی قرآن کریم جسارت نمودند. پلیس آلمان با حضور در محل هیچ اقدامی برای جلوگیری از این عمل که بر اساس قوانین این کشور نیز ممنوع است، انجام نداد. در همین راستا مرکز اسلامی هامبورگ بیانیه‌ای منتشر کرد که بخشی از آن را به روایت خبرگزاری مهر می‌خوانید.
روز شنبه ۶ آگوست ۲۰۲۲ تعداد انگشت‌شماری از مردم با حضور گسترده پلیس ساعت ۱۸ در مقابل مسجد امام علی هامبورگ تجمع کردند. در این مراسم، در کنار توهین‌های آشکار به اسلام، پیامبر اسلام، نوه‌اش امام حسین(ع) و مسلمانان، قرآن کریم پاره، سوزانده و پایمال شد. تا این حد، این امر در جمهوری فدرال آلمان تازگی دارد و باید به شدیدترین صورت ممکن محکوم شود.
این گروه سال‌هاست در مقابل یک کلیسا دست به تظاهرات زده و توهین می‌کنند. اکنون آن‌ها به شکلی بی‌سابقه نقاب از خود برداشته‌اند. با وجود انفجار سیاسی و حضور پلیس، آن‌ها بزرگ‌ترین حرم مسلمانان، کلام چاپ شده خدا را به آتش کشیده‌اند. با توجه به تاریخ اخیر سوزاندن قرآن در اسکاندیناوی، ما با مشکل بزرگ‌تری روبه‌رو هستیم. با واکنش عاقلانه و همسطح مدیریت مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و بازدیدکنندگان، می‌توان از اغتشاشات جلوگیری کرد. اذهان مسلمانان در سراسر آلمان و در سطح بین‌المللی متزلزل است. بنابراین آرامش عمومی از همه جنبه‌ها مختل شد. ما ابراز همبستگی زیادی از مسلمانان و غیرمسلمانان دریافت می‌کنیم.
از عموم مردم تقاضای واکنش داریم، سیاستمداران باید موضع بگیرند. عاملان باید از نظر قانونی پاسخگو باشند. همان‌طور که اگر کتاب مقدس در مقابل کلیسا یا کنیسه سوزانده شود محکوم است، سوزاندن قرآن نیز محکوم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه