اجرای 201 طرح تحولی در حاشیه شهر مشهد

فرماندار در جلسه با استاندار و معاون وزیر شهرسازی خبر داد

اجرای 201 طرح تحولی در حاشیه شهر مشهد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: یکی از مشکلات عمده بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه شهرهای بزرگ کشور، بناهای ناپایدار است که اقدام‌های نوسازی در آن‌ها ضروری است.
محمد آیینی در نشست طرح تحول حاشیه شهر مشهد مقدس بر پایه سند تحول استان افزود: بخشی از اجرای طرح نوسازی مسکن مناطق حاشیه شهرها به ویژه شهر مشهد در راستای نهضت ملی مسکن انجام می‌شود. در کنار سند تحول حاشیه شهر مشهد، حمایت‌های شهرداری و ستاد بازآفرینی شهری و نیز تسهیلات مسکن باید اقدام اساسی برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر مشهد صورت گیرد.
همچنین تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های لازم در سه سال آینده دیگر معابر خاکی در مناطق حاشیه شهرها وجود نداشته باشد.
نظری استاندار خراسان رضوی نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی شهر مشهد مناطق حاشیه آن است که رفع این کاستی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. طرح تحول حاشیه شهر مشهد بخشی از طرح تحول استان است که با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی و ستاد بازآفرینی تا افق ۱۴۰۴ محقق و بخش عمده مشکلات حاشیه شهر برطرف و ساکنان از شرایط زندگی مطلوب‌تری بهره‌مند می‌شوند.
محسن داوری فرماندار مشهد نیز گفت: در طرح تحول ویژه مناطق حاشیه شهر مشهد ۲۰۱طرح با پیش‌بینی اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفته است.
نخستین طرح‌ها در خصوص حاشیه شهر مرتبط با ستاد بازآفرینی است که ۶۷طرح است و ۲۱درصد طرح‌ها را با پیش‌بینی اعتبار ۱۴هزارمیلیارد ریال شامل می‌شود.
سیدعبدالله ارجایی شهردار مشهد نیز گفت: ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد یکی از مطالبات بحق و دیرینه مردم مشهد و مدیران عالی کشور است. شهرداری ۵۰درصد اقدام‌های کالبدی را در پهنه 5هزار و ۶۰۰ هکتاری با دریافت مجوزهای لازم انجام می‌دهد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه