رتبه نخست خراسان جنوبی در آبادانی روستاها

رتبه نخست خراسان جنوبی در آبادانی روستاها

طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته در بخش اجرای طرح‌های عمران روستایی سال ۱۴۰۰، بنیاد مسکن خراسان جنوبی بالاترین امتیاز را در سطح کشور کسب کرد.


این ارزیابی طبق روال هر سال با هدف کیفیت بخشی به اجرای طرح‌ها توسط حوزه نظارت و ارزیابی معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور صورت می‌پذیرد که در همین راستا بر اساس شاخص‌های اختصاصی از قبیل: مقایسه عملکرد اجرایی، اجرای طرح هادی، بازسازی روستاهای آسیب دیده از بلایای طبیعی، توزیع و مصرف قیر رایگان، شناسایی و اجرای طرح در روستاهای شاخص، بنیاد مسکن خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، بر اساس این ارزیابی استان‌های بوشهر، اردبیل، البرز و زنجان پس از خراسان جنوبی عناوین دوم تا پنجم را کسب کردند.
اجرای طرح هادی در ۶۱۰ روستا از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و تهیه نقشه هادی ۳۰۸ روستای باقی‌مانده، تعیین محدوده طرح هادی ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار، اجرای بیش از ۳ میلیون مترمربع آسفالت در ۳۴۴ روستا، بازسازی ۴هزار و ۴۷۲ مسکن روستایی آسیب دیده از حوادث طبیعی و پرداخت ۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آن‌ها و معرفی 3هزار و 479 واحد مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی از شاخص‌هایی است که خراسان جنوبی را در صدر آبادانی روستایی قرار داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه