نزدیک به 17 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان

نزدیک به 17 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی، ۱۶ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان هستند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


شهره شاهرودی اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی، ۱۶ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی استان هستند که نسبت به سال گذشته نزدیک به هزار و 500 نفر افزایش داشته است.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر هیچ بانوی خودسرپرست یا سرپرست خانوار در نوبت حمایت بهزیستی خراسان رضوی وجود ندارد و همه‌ افراد واجد شرایط، زیر پوشش قرار گرفته‌اند.
به گزارش مهر، وی افزود: این در حالی است که حدود ۲ هزار نفر از افرادی که پیش از این زیر پوشش بوده‌اند از طریق بازتوانی، استقلال معیشتی، ازدواج و سایر روش‌های توانمندسازی از پوشش بهزیستی خارج شده‌اند.
شاهرودی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این زنان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردارند. 
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در خصوص بیمه‌های تکمیلی زنان سرپرست خانوار مذاکراتی با یکی از نهادهای حاکمیتی صورت گرفته است، گفت: امیدواریم با همکاری این نهاد و تأمین اعتبار لازم از سوی آن‌ها ۱۸۰ نفر از بانوان زیر پوشش را که نیاز به درمان دارند از بیمه‌ تکمیلی درمان برخوردار کنیم.
وی گفت: متأسفانه به دلیل خشونت‌های خانگی، طلاق، استقلال زودهنگام دختران جوان و برخی رویدادهای طبیعی مانند بیوه‌شدن زنان به دلیل فوت همسر، تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز برای توانمندسازی این طیف وسیع، تأمین شود.
شاهرودی از نیکوکاران خواست همت و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و ادامه داد: اشتغال، استقلال اقتصادی، ازدواج، کارآفرینی و دانش‌آموختگی از روش‌های توانمندسازی و مستقل شدن این بانوان و جدا شدن آن‌ها از پوشش سازمان‌های حمایتی است که خیران عزیز می‌توانند با حمایت خود، شرایط این استقلال را فراهم کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه