خسارت ۳۸۰ میلیاردی طوفان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی

خسارت ۳۸۰ میلیاردی طوفان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه نخست امسال طوفان و وزش باد شدید ۳۸۰میلیارد تومان به زیرساخت‌های مختلف و بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
سیدابوالحسن میرجلیلی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این خسارت‌ها بیشتر به مزارع، باغ‌ها، زیرساخت‌های کشاورزی و دامی، حوزه سلامت، پروازها و محورهای مواصلاتی استان وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، کاهش بهره‌وری محصولات کشاورزی، شکست درختان و تیرهای برق و خسارت به زیرساخت‌های شهری، تخریب ساختمان و تخریب تابلوها و علائم شهری را از دیگر خسارت‌های ناشی از طوفان در استان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی‌ها و تشدید خشکسالی‌ها در چند سال اخیر، وزش بادهای ۱۲۰‌روزه سیستان و بلوچستان به ۱۷۰ روز رسیده است، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد روزها، سرعت وزش باد و غلظت گردوغبار ناشی از آن موجب شده درصد خسارت نیز افزایش یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: روزهای گردوخاکی خراسان جنوبی در بهار امسال حدود سه برابر بیشتر از بهار پارسال بوده که افزایش سرعت وزش باد، خشکسالی و کم‌بارشی علت اصلی این پدیده در استان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه