شهید حسین رضایی

شهید حسین رضایی

سرور یزدی

ولادت:01/04/1346
شهادت:04/05/1366
متولد: خراسان رضوی، خلیل‌آباد
مزار: دهنو
شهید حسین رضایی اول تیر 1346به دنیا آمد. او که علاقه خاصی به ائمه اطهار داشت با اشتیاق در مجالس مذهبی حاضر می‌شد و دیگران را به این کار دعوت می‌کرد. همیشه نمازش را اول وقت می‌خواند و از خدا می‌خواست به او توفیق شهادت بدهد. در ایام محرم و صفر باشور و اشتیاق در مراسم عزاداری شرکت می‌کرد و در برپایی مراسم فعالیت چشمگیری داشت. 
او در تظاهرات و راهپیمایی انقلاب حضور فعالی داشت و در مجالس سیاسی شرکت می‌کرد. یک‌سال پیش از اینکه به جبهه برود پدرش را از دست داد. او از آن پس سرپرست خانواده بود. پس از چهلم پدر به خدمت سربازی رفت. مادر شهید می‌گوید: ما برای کفیل شدن فرزندمان خیلی زحمت کشیدیم ولی شهید راضی به کفیل شدن نبود و خواست به جبهه برود و از انقلاب اسلامی دفاع کند. 
او در 18 سالگی در لباس ارتش به جبهه اعزام شد و در تیپ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد. شهید حسین رضایی در منطقه سومار ترکش خورد و وقتی همرزمش که پسرخاله‌اش نیز بود، تلاش می‌کند تا او را به عقب ببرد به او می‌گوید تو تیربارچی هستی باید وظیفه‌ات را انجام دهی، مرا رها کن و کارت را انجام بده و تا آخرین قطره خون بجنگید. سرانجام پس از مدتی او در همان عملیات در تاریخ 04/05/1366 به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه