«روستای بردو» ماجراجویی زیر سایه آبشارها

«روستای بردو» ماجراجویی زیر سایه آبشارها

در طبیعت زیبا و بکر تربت‌جام، مناظر شگرفی به چشم می‌خورد؛ قله‌های بلند، دره‌های عمیق، آبشارها و جنگل ارس، از ویژگی‌های طبیعت تربت‌جام است که شباهت بسیار زیادی به طبیعت «هزارمسجد» دارد.


یکی از مناطق دیدنی تربت‌جام، دره روستای بردو است. این روستا هرچند به فریمان نزدیک‌تر است، اما از توابع شهرستان تربت‌جام به شمار می‌آید. «بردو» در 47 کیلومتری شرق فریمان و در 57کیلومتری غرب تربت‌جام واقع شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا هزارو380متر است و در 5 کیلومتری جنوب غربی این روستا، دره‌ای عمیق و پرآب وجود دارد که طبیعت آن یادآور هزارمسجد است. جنگل ارس، رودخانه دائمی و چندین آبشار، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. این دره چندین شاخه فرعی دارد و پیمودن آن معمولاً از حوصله افراد مسن و حد توان کودکان خارج است؛ به همین خاطر این دره و کوه‌پیمایی برای رسیدن به آبشارهای منطقه، در قالب یک گردش خانوادگی را توصیه نمی‌کنیم، اما برای افرادی که توان پیمایش این مسیر را دارند، سفری ماجراجویانه، مهیج و خاطره‌انگیز خواهد بود.
علاوه بر قله بردو و آبشار قندیل، آبشار بردو که در ۲ کیلومتری غرب روستای شورآب علیا از توابع بخش نصرآباد، دهستان کاریزان تربت‌جام قرار گرفته و از ارتفاع ۳۰ متری روی شیب صخره‌ای در شیار کوه به پایین می‌ریزد، از زیباترین جاذبه‌های این منطقه است. ارتفاع آبشار از سطح دریا هزارو۴۶۰ متر است و پیرامون آن صخره‌های خزه بسته چشم‌انداز زیبایی را ایجاد کرده است.
دسترسی به آبشار از طریق جاده ارتباطی فریمان به تربت‌جام، پس از روستای کهریز نو، جاده فرعی روستای شوراب علیا میسر است. بهترین راه برای رسیدن به دره بردو نیز روستای کلاته محمدآقاست. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه