نامه حجت‌الاسلام قرائتی به دختران سرزمین ایران اسلامی

نامه حجت‌الاسلام قرائتی به دختران سرزمین ایران اسلامی


نامه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به خواهران و دختران با موضوع گوهر پاکی و پاکدامنی منتشر شد .به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز در نامه‌ای به دختران ایران اسلامی، غفلت را به عنوان بزرگ‌ترین خطر برای انسان عنوان کرد. در بخشی از این نامه آمده است: 
خواهرم و دخترم، حجاب از ضروریات دین است و شما بحمدالله فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی‏ترین درجات علمی رسیده‌اند و با حضور خود در عرصه‏‌های علمی، سیاسی و اقتصادی نشان داده‌اند حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.
خواهرم و دخترم، اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی‌‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم‏چرانان هرزه است.
خواهرم و دخترم، مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی‌‏دهید و آن‌ها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی‌دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شماست؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار می‌دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک، شما را برای خودشان‏ می‏‌خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏‌خواهد؟
خواهرم و دخترم، اگر جلوه‏‌گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه‌گری خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
خواهرم و دخترم، لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.
خواهرم و دخترم، مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول ‏خورده‌اند. خیال می‌‏کنند بی‌‏حجابی نشان تمدن است یا گمان می‌‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آن‌هاست. خیال می‌‌کنند جلوه‏‌گری گناه ساده‏‌ای است، ولی نمی‏دانند چه بسا آرامش خانواده‌ای را به نگرانی تبدیل می‌‏کند.
این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه‌های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می‌دانید، حق معلمی را با نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه