«ویلموتس» را بردیم یا به او باختیم؟

بیش از 5 میلیون یورو برای 6 بازی

«ویلموتس» را بردیم یا به او باختیم؟

صفی‌الله فغانپور از مسئولان حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال صبح دیروز در گفت‌وگویی تلویزیونی از جمع‌بندی نهایی دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) درباره پرونده فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس خبر داد و اعلام کرد رأی نهایی صادر شده و طی روزهای آینده به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ خواهد شد.


فغانپور مدعی شد رأی نهایی به سود ایران بوده و در یکی از پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران در دادگاه (CAS)، فدراسیون فوتبال برنده معرفی شده و حکم صادره از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش حدود نصف خواسته ویلموتس است و فدراسیون فوتبال به پرداخت حدود 3 میلیون یورو محکوم شده است.
مسئول حقوقی سابق فدراسیون فوتبال در شرایطی از «برد تاریخی» فوتبال ایران در دادگاه (CAS) یاد کرد که در صورت صدور حکم 3 میلیون یورویی، فوتبال ایران بیش از 5/5 میلیون یورو (بیش از 170 میلیارد تومان) به سرمربی بلژیکی پرداختی داشته که در مقابل کارنامه او در ایران با سه برد، یک تساوی و دو شکست و قرار دادن ایران در آستانه حذف از دور دوم مقدماتی جام جهانی، بسیار مبلغ گزافی است.
مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به‌تازگی باردیگر برای تصدی صندلی ریاست نامزد شده، مدعی است منتظر رأی نهایی دادگاه CAS درباره پرونده ویلموتس است تا توضیحات خود را درباره چرایی عقد قرارداد سنگین و جنجالی با سرمربی بلژیکی ارائه کند. البته که تاج مدعی است فوتبال ایران افزون بر 10 میلیون یورو از فیفا طلبکار است و بدهی فدراسیون به مارک ویلموتس نیز می‌تواند از این محل پرداخت شود تا یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران این‌گونه بسته شود. فغانپور که تا حدود یک ماه پیش در نقش مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال فعالیت داشت و به تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده، در شرایطی خبر صدور حکم ویلموتس را رسانه‌ای کرده که بلافاصله پس از صحبت‌های او، فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اظهارات او واکنش نشان داده و اعلام داشته هنوز رأیی صادر نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه