مراجعه ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در خراسان جنوبی به سامانه «تصمیم»

مراجعه ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در خراسان جنوبی به سامانه «تصمیم»

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم نام‌نویسی کرده‌اند و به ۲۸۰ زوج در استان پاسخ داده شده است.  حسن شرفی افزود: پرونده ۳۹۲ زوج نیز در مرحله مشاوره قرار دارد و ۱۹ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در سامانه تصمیم سال گذشته منجر به سازش زوجین شد.  وی اظهار کرد: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از حدود دو سال پیش در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد تا به زوجین در آستانه طلاق مشاوره ارائه دهد.
زوجین باید پیش از تشکیل پرونده در دادگستری به سامانه تصمیم مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست طلاق و دریافت خدمات مشاوره تحت سامانه تصمیم، در صورت نبود سازش برای بررسی درخواستشان به دادگستری ارجاع داده خواهند شد.
شرفی گفت: سال گذشته هزار و ۸۵۴ نفر در استان به سامانه تصمیم مراجعه کردند که به هزار و ۶۵۶ زوج پاسخ داده شد و مابقی در جریان مشاوره قرار دارند. هزار و ۲۳۹ پرونده نیز با نظر نبود سازش به دادگستری خراسان‌ جنوبی ارجاع شده که برای پایدار بودن سازش‌ها باید مشاوره‌هایی انجام شود.
به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۴۱ درصد درخواست‌های طلاق‌ مربوط به طلاق توافقی بوده است گفت: سال گذشته بیشترین درخواست طلاق در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان درمیان بود.
شرفی بر توجه به آموزش‌های پیش از ازدواج تأکید کرد و گفت: در سال جاری بیشترین علت طلاق از دیدگاه مردان مسائل عاطفی و از دیدگاه زنان موضوع بی‌توجهی بوده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه