برخی تولیدات داروسازی ثامن در سطح جهان بی نظیر است

وزیر بهداشت:

برخی تولیدات داروسازی ثامن در سطح جهان بی نظیر است

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمات شرکت داروسازی ثامن در تأمین نیازهای دارویی کشور قدردانی کرد و گفت: این شرکت داروسازی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و برخی تولیدات آن در سطح جهان بی‌نظیر است.
دکتر بهرام عین‌اللهی در بازدید از خط تولید شرکت داروسازی ثامن و شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم، اظهار کرد: در داروسازی ثامن انواع مختلف محلول‌های تزریقی مورد نیاز بیماران در حجم بالا تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز دارویی کشور را تأمین می‌کند و با توجه به این ظرفیت و توانمندی باید گفت این شرکت داروسازی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. وی سرم‌های تولیدی شرکت ثامن را یکی از باکیفیت‌ترین سرم‌های جهان دانست و افزود: در صورت عدم ورود شرکت‌هایی همچون ثامن به حوزه تولید سرم مجبور بودیم داروهای مشابه را با صرف هزینه‌های چند برابری از خارج کشور وارد کنیم، اما در حال حاضر تولید انواع سرم در این شرکت‌ها با صرفه‌جویی ارزی بالا در حال انجام است و به ظرفیت تولید آن‌ها نیز روز به روز افزوده می‌شود. وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان تعیین کردند، ادامه داد: در این راستا شرکت داروسازی ثامن نیز شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرده و برخی از ملزومات، محصولات و قطعات ماشین‌آلات خود را با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های کشور تولید و تأمین کرده است. دو شرکت ثامن و سامان داروی هشتم همچنان جای پیشرفت در حوزه داروسازی کشور را دارند و می‌توانند با گسترش توان و امکانات خود، گام‌های اثرگذار بیشتری در برطرف کردن سایر نیازهای دارویی کشور بردارند و امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت‌های روزافزون این شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی باشیم.
وی با اشاره به برخی از پیشرفت‌های کشور در حوزه صنایع دارویی با وجود تحریم‌ها خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت است چنان که در تلاش هستیم تولیدکنندگان دارو بتوانند علاوه بر تأمین نیازهای مردم کشور، بازارهای منطقه را نیز بدست آورند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه