زیارت سبب رشد انسان می‌شود

زیارت سبب رشد انسان می‌شود

حجت‌الاسلام شریفیان  

زیارت امام رضا(ع) از ارکان سلوک انسان است برای ما که به این راحتی به عتبات و این ها دسترسی نداریم، زیارت امام رضا(ع) هم که مختصات خودش را دارد. من مکرر دیدم کسانی که بی‌تعلق خاطر به امام نیستند ولی به خاطر مسائل و مشکلات، یا زیارت نمی‌روند یا کم می‌روند. بله مشکلات اقتصادی هست، خرج سفر امروز خیلی زیاد شده است. این‌ها همه حرف درستی است. اما از آن طرف خیلی اوقات گرفتاری‌های ما و رفتن برکت از زندگی ما به خاطر این است که کارهایی مثل زیارت رفتنمان کم می‌شود. خیال می‌کنیم به کارهای دیگرمان برسیم، مشکلاتمان حل می‌شود... می‌گوییم گرفتاری‌ها و مشکلاتمان را حل کنیم آن وقت به زیارت می‌رویم. یعنی زیارت از اولویت‌هایمان خارج می‌شود. 
این خیلی خطرناک است. شیطان با آدم این کار را می‌کند. شیطان یکی از کارهایش جابه‌جایی اولویت‌هاست. همین که شما بین کار اهم و مهم اهم را رها کنی بروی سراغ کار مهم. 
ما ظرفیت ایمانی بسیار بزرگی در جامعه‌مان داریم و متأسفانه از ظرفیت ایمانی‌مان در حل معضلات اجتماعی‌مان به کمترین شکل استفاده می‌کنیم. من اینجا می‌خواهم تقاضا کنم از کسانی که دست‌اندرکار هستند، آقا... حرم امام رضا(ع) رفتن از ارکان سلوک این مردم است... کسانی هستند که تعلق خاطری دارند ولی به این راحتی امکان رفتن به زیارت امام رضا(ع) را ندارند. اگر شما بخواهید چند تا پویش جدی راه بیندازید... دست‌کم با این پویش‌ها امکان زیارت در طول سال برای کسانی که مشکل دارند را فراهم کنید ...این همه ما ظرفیت جهادی داریم. جهادی فقط رفتن و دو تا آجر بالا پایین کردن نیست. آن کارها هم کار خوبی است ولی جهاد آرام آرام باید به سمت هوشمند‌سازی برود... زیارت امام رضا(ع) از نان شب برای انسان واجب‌تر است... کسانی که اهل زیارت امام رضا(ع) هستند این را درک می‌کنند. اصلاً حل مشکلات زندگی خیلی اوقات حل مشکل نیست. من باید از مشکل بزرگ‌تر بشوم. ما گاهی اوقات خیال کردیم مشکلات زندگی‌مان را باید جراحی کنیم، حالا درست شد بنشینیم زندگی‌مان را بکنیم. این تصور غلطی است ... مثل بچه‌ای که گاهی اوقات یک ماشین اسباب بازی را از او می‌گیری زار می‌زند، چند سال بعد بزرگ می‌شود به آن زار زدنش می‌خندد... آدم می‌رود حرم امام رضا(ع) بزرگ می‌شود... برایش ظرفیت‌سازی می‌شود...
آقا شما یک بار می‌روی مشهد، دو بار می‌روی مشهد، سه بار می‌روی مشهد. خب یک بار هم کمک کن برادر مؤمنت را بفرست مشهد... اخوت یعنی این... .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه