برق ۳۴ اداره دولتی پرمصرف خراسان‌ شمالی قطع شد

برق ۳۴ اداره دولتی پرمصرف خراسان‌ شمالی قطع شد

خراسان شمالی    

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: برق ۳۴ اداره دولتی و دستگاه اجرایی این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیئت دولت برای کاهش مصرف برق قطع شد.
مسعود کاظمی اظهارکرد: طرح مدیریت مصرف برق از ابتدای خرداد ماه جاری در این استان اجرایی شد که در این مدت ۳۲۶ بازدید از دستگاه و نهادهای دولتی انجام و به ۸۷ دستگاه پرخطر اخطار داده شد. وی افزود: با وجود اخطارهای داده شده ۳۴ اداره نسبت به این اخطارها توجهی نداشتند که به قطع برق آن‌ها منجر شد.
وی گفت: بر اساس مصوبه‌ هیئت دولت، ادارات باید در تابستان امسال طی ساعات اداری ۳۰درصد و غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق را به نسبت سال گذشته کاهش دهند.
کاظمی افزود: مصرف برق در روز سه شنبه (۲۸ تیرماه) در خراسان شمالی به اوج رسید. مصرف برق استان در این روز به ۲۷۸ مگاوات معادل ۱۰درصد بیش از سهمیه افزایش یافت و در ردیف استان‌های با وضعیت برق قرمز قرار گرفت.
وی گفت: توصیه می‌شود مردم و ادارات در این روزهای گرم سال مدیریت مصرف برق را رعایت کنند که مهم‌ترین آن‌ها تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی است. همچنین در اوج مصرف بار از روشن کردن دستگاه‌های پرمصرف برقی نیز خودداری کنند.
کاظمی افزود: قطع برق مشترکان خانگی از خطوط قرمز شرکت توزیع نیروی برق است و برق خانگی هم در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف قطع خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه