صدور توقیف و جلوگیری از فعالیت یک کارگاه شن و ماسه در خلخال

صدور توقیف و جلوگیری از فعالیت یک کارگاه شن و ماسه در خلخال

اردبیل  

دادستان عمومی و انقلاب خلخال دستور توقیف تجهیزات و جلوگیری از راه‌اندازی یک کارگاه سنگ‌شکن و تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده در منطقه گردشگری الماس این شهرستان را صادر کرد.


آرش جعفری اعلام کرد: این کارگاه به صورت غیرقانونی راه‌اندازی شده و مجوز صادره برای راه‌اندازی آن نیز با اشکال قانونی مواجه است.
وی اظهار کرد: به دنبال طرح شکایات مردمی و دریافت طوماری از اهالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال مبنی بر آغاز فعالیت یک کارگاه جدید تولید شن و ماسه در منطقه نمونه ۹گردشگری الماس به دفتر دادستانی سریعاً به موضوع ورود کرده است. امروز با صدور دستوری از ادامه فعالیت کارگاه شن و ماسه دانه‌بندی شده در حوالی این روستا جلوگیری و حکم صادره با حضور کلیه مسئولان اجرایی ذی‌ربط و عوامل انتظامی و قضایی و همچنین اهالی روستای مجره به مورد اجرا گذاشته شد.
جعفری با ابراز تأسف از صدور مجوز راه‌اندازی کارگاه جدید تولید شن  و ماسه در این منطقه با وجود اعلام ممنوعیت صدور هرگونه مجوز برای بهره‌برداری گفت: این کار نمونه‌ای از نادیده گرفتن حقوق عامه، بی‌توجهی به خواسته مسئولان شهرستان و اصرار بر از بین بردن طبیعت منطقه است.
وی با اشاره به اخذ استعلامات از دستگاه‌های مسئول اظهار کرد: بر اساس استعلامات اخذ شده مختصات تعیین شده برای این معدن در منطقه نمونه گردشگری الماس واقع شده و با وجود مخالفت اداره میراث و گردشگری مجوز تأسیس به صورت غیر قانونی صادر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه