عیارسنجی تیم ملی در یک چهارم نهایی

ایران - اردن امروز در بسکتبال کاپ آسیا

عیارسنجی تیم ملی در یک چهارم نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا، امروز به مصاف تیم ملی اردن می‌رود. پیروزی بر ژاپن، قزاقستان و سوریه  از تیم ملی چهره یک مدعی را ترسیم کرده است. با این حال بسیاری معتقدند عیار واقعی آسمان خراش‌های ایران در این مرحله مشخص می شود.امروز قطعاً اردن برای کسب برد به مصاف ما می‌آید و تیم خیلی خوبی نشان داده است.


سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران هم ضمن تأیید قدرت اردن می‌گوید: « همان‌طور که همه دیدند اردن در یک بازی نزدیک چین تایپه را شکست داد و حریف ما در یک چهارم نهایی شد. امروز با تمرین خوبی که پشت سر گذاشتیم تیم را از لحاظ تاکتیکی و ذهنی آماده کردیم. او ادامه داد: امیدوارم شرایط روحی، روانی، تاکتیکی و جسمی ما به تیم ملی اردن بچربد و برابر آن‌ها با برد زمین را ترک کنیم. البته اردن تیم خیلی خوبی است و از بازیکنان باتجربه‌ای بهره می‌برد، حتماً برای برد می‌آید. 
دو بازیکن باتجربه «یورو لیگ» در اختیار دارد. یکی از آن‌ها آمریکایی است. در کل اردن در این دوره از مسابقات ترکیبی بهتر از همیشه دارد که منسجم و قوی در مرحله مقدماتی نشان داد. قطعاً رقابت آسانی با این تیم نداریم. 
ارمغانی تأکید کرد: نمی‌توانم بگویم رقابت با اردن برایمان بهتر بود یا چین تایپه، منتظر بودیم تا حریفمان مشخص شود و بر اساس آن دیدارهای خود را ادامه دهیم. هر تیم ویژگی‌های خاص خود را دارد. در برخی از موارد اردنی‌ها نقطه قوت دارند، اما ویژگی بارز چین تایپه هم قابل توجه است. مسئله مهم اینجاست که در انتخاب حریفمان دستی نداشتیم و حالا هم که مشخص شده باید صرفاً برای مقابله با آن و کسب نتیجه کار کنیم. ناگفته نماند که ما هم تیم خیلی خوب و جنگنده‌ای داریم که امیدوارم پیروز میدان باشیم.

مصدومان تیم ملی
سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت بازیکنان به لحاظ آسیب‌دیدگی گفت: طبیعی است که در چنین تورنمنت‌هایی بازیکنان بعضاً با آسیب دیدگی‌هایی مواجه شوند. ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی در حال حاضر چنین شرایطی را دارند. کاظمی در دیدار برابر قزاقستان آسیب دیدگی کوچکی پیدا کرد که در جریان بازی مقابل ژاپن تشدید شد، بهنام یخچالی هم که با مصدومیت در ترکیب تیم قرار گرفت، این دو نفر در حال حاضر با این مشکل مواجه هستند.

حدادی برگ برنده ایران
مرحله گروهی رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی در حالی به پایان رسید که حامد حدادی، اسطوره و ستاره تیم ملی ایران با عملکرد خوب برابر سوریه، قزاقستان و ژاپن، در جمع پنج بازیکن برتر این مرحله از مسابقات قرار گرفت. طبق اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، کاپیتان و سنتر تیم ملی ایران موفق شد در سه بازی گذشته میانگین ۱۵ امتیاز، ۱۴ ریباند، 3/4 پاس گل، 3/2 بلاک و تأثیرگذاری ۲۵ را در هر بازی به ثبت برساند که در نوع خود قابل توجه است.اگر میانگین تاثیرگذاری پنج بازیکن برتر دور گروهی مسابقات را مدنظر قرار دهیم، حدادی دومین بازیکن تأثیرگذار این دور از رقابت‌ها تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی، بعد از «مارکوس بٌلدن» اندونزیایی با تأثیرگذاری ۳۲ در هر بازی است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه