عیدانه‌های بنیاد کرامت رضوی برای اقشار آسیب‌پذیر

محمدحسین استاد‌آقا مطر ح کرد

عیدانه‌های بنیاد کرامت رضوی برای اقشار آسیب‌پذیر

به مناسبت عید سعید غدیر خم، بنیاد کرامت رضوی برنامه‌های متعددی را تدارک دیده تا محرومان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر را در جشن و شادمانی این ایام فرخنده سهیم کند.


محمدحسین استاد‌آقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز به تشریح این ویژه‌برنامه‌ها پرداخت و گفت: برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه امامت و ولایت، از عید سعید قربان اجرایی شد و در آستانه عید سعید غدیر نیز برخی برنامه‌های ویژه این عید از روز شنبه 25 تیر ماه آغاز شد و به مدت سه روز در حرم مطهر و سطح شهر مشهد ادامه داشت.

۲ هزار بسته معیشتی، عیدانه بنیاد برای سادات 
به گفته استادآقا، توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی، هر یک به ارزش 2میلیون تومان، میان سادات شناسایی شده ساکن مناطق حاشیه شهر مشهد یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت عید سعید غدیر بود که توزیع آن از شنبه 25 تیر ماه در آستانه فرارسیدن سالروز عید غدیر خم در محلات کم برخوردار مشهد آغاز شد و خادمان امام رضا(ع) این عیدی را به دست سادات رساندند.

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان احسان‌پذیر
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: اهدای 110 سری جهیزیه و کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج‌های جوان احسان‌پذیر مشهدی نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد کرامت به مناسبت عید سعید غدیر بود. مراسم اهدای این عیدانه، یکشنبه 26 تیرماه همزمان با شب عید غدیر خم با حضور زوج‌های جوان مشهدی در دبیرستان معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار و در پایان حواله‌ دریافت لوازم جهیزیه به آن‌ها اهدا شد.

توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای متبرک رضوی در سراسر کشور 
وی افزود: همچنین همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم و به همت کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت، بیش از یک میلیون پرس غذای متبرک نیز در سراسر کشور توزیع شد تا سنت زیبای اطعام، همانند سال‌های گذشته اجرا شود.
 استاد آقا ادامه داد: این یک میلیون پرس غذای متبرک در استان‌های مختلف کشور طبخ و توزیع شد. در همین راستا، بیش از 30هزار پرس از این غذای متبرک در روز عید غدیر با حضور خادمان رضوی، بین مجاوران حضرت رضا(ع) توزیع شد. ارزش این حجم از غذای متبرک 400میلیارد ریال است که به همت بنیاد کرامت رضوی و برخی از خیران سراسر کشور تأمین شده است.

تشرف هزارو500 نفر از خانواده‌های سادات احسان‌پذیر به مشهد مقدس
وی به طرح ویژه این بنیاد برای تشرف زائران محروم نیز اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مهر درخشان، همزمان با 27 تیر ماه، روز عید سعید غدیر خم، میزبان بیش از هزارو500 نفر از خانواده‌های سادات احسان‌پذیر از سراسر کشور بودیم که به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و علاوه بر تأمین اسکان رایگان در زائرشهر رضوی، مراسم جشن ویژه‌ای برای آن‌ها، در رواق حضرت زهرا(س) برگزار و با غذای متبرک رضوی از این عزیزان پذیرایی شد.

۱۱۰ دیگ غذا، یک تُن شیرینی
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از برپایی 110 دیگ غذا در شب عید غدیر و در میدان شهدای مشهد نیز خبر داد و گفت: این غذای طبخ شده در مساجد شهر مشهد توزیع شد و علاوه بر آن، در شب و روز عید غدیر، توزیع یک تُن شیرینی در بیش از 300 ایستگاه صلواتی سطح شهر را داشتیم.

۲۰ هزار پرس غذا و توزیع نان صلواتی در ۱۱۰ نانوایی
به گفته استادآقا، طبخ و توزیع بیش از ۲۰هزار پرس غذای متبرک در مساجد و مناطق حاشیه شهر مشهد همزمان با روز عید غدیر و همچنین پخت و توزیع نان صلواتی در 110 نانوایی حاشیه شهر دیگر خدمت بنیاد کرامت رضوی در روز عید غدیر بود.

جشنی برای خانواده‌های کودکان کار
برپایی یک مراسم خاص با حضور 300 نفر از خانواده‌های کودکان کار و کودکان زیر پوشش بهزیستی در شام عید غدیر همراه با متنعم شدن این عزیزان از غذای متبرک رضوی دیگر برنامه بنیاد کرامت رضوی بود. همچنین برگزاری اردوی یک روزه تفریحی ویژه ایتام در سینما و شهربازی از دیگر برنامه‌ها برای حمایت از گروه‌های احسان‌پذیر به‌شمار می‌رفت.

عیادت از کودکان بیمار، پرداخت بدهی‌های محرومان
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: عیادت خدام امام رئوف از کودکان بستری در بیمارستان دکتر شیخ و پرداخت اجاره‌بهای عقب افتاده محرومان در قالب طرح «آقا حساب کردند» از دیگر ویژه‌برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت عید سعید غدیر بود.
 همچنین همزمان با دهه ولایت، اختتامیه طرح «نذر امام رضا(ع)» که به همت بنیاد کرامت رضوی، ستاد دیه و خیران سراسر کشور اجرایی شده، برگزار و مرحله دوم این طرح نیز آغاز شد. با اجرای این طرح تا کنون 132 نفر از بانوان زندانی جرایم غیرعمد، به آغوش خانواده بازگشته‌اند و در مرحله دوم نیز آزادسازی 222 بانوی زندانی دیگر هدف‌گذاری شده است.
به گزارش آستان نیوز، افزون بر این برنامه ها، برنامه «کارناوال خودرویی عیدانه»  ویژه مجاوران امام رضا (ع) نیز به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برنامه ریزی و اجرا شد.این کارناوال صبح دوشنبه ۲۷ تیر ماه همزمان با روز عید سعید غدیر خم حرکت خود را از نمایشگاه بین‌المللی مشهد با همراهی بیش از ۲۰۰۰ خودرو در سراسر نقاط شهر مشهد در ۱۰ مسیر مجزا آغاز کرد و در پایان، حاضران از غذای متبرک رضوی بهره‌مند شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه