میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران عید غدیر

میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران عید غدیر

زائر و مجاور حضرت رضا(ع) از برکت غدیر متنعم و بهره‌مند شده‌اند؛ زائران با نشستن پای سفره‌‌های اکرام رضوی، مجاوران محروم با دریافت غذای نذری، کودکان با جشن‌های رواق کودک و مادران و دختران با برنامه‌های ویژه در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س).
به گزارش آستان‌نیوز، به مناسبت عیدسعید غدیر خم، برنامه‌های ویژه‌ای توسط مدیریت عالی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده بود تا زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، تجربه و خاطره‌ای شیرین از این عید بزرگ داشته باشند.
مصطفی فیضی؛ مدیر عالی حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز درباره جزئیات این برنامه‌ها گفت: به مناسبت عید سعید غدیر، در تمامی رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی متعددی در نظر گرفته شده بود و از چند روز قبل جشن‌ها و جُنگ‌های شادمانه ویژه کودکان و بزرگسالان، حلقه‌های معرفت، میز خدمت پاسخگویی، پرسمان دینی، سلسله نشست‌های دین، نشاط، زندگی و... برگزار شد.

برنامه‌های شب و روز عید غدیر
وی به برنامه‌های شب و روز عید غدیر اشاره و عنوان کرد: مراسم ویژه شب و شام عید غدیر در صحن پیامبر اعظم(ص) با سخنرانی حجج اسلام محمدرضا رنجبر، علیرضا پناهیان و حسینعلی سعدی و مدیحه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد. همچنین همزمان با اجرای مراسم  در صحن پیامبر اعظم(ص)، در صحن غدیر نیز برای زائران غیر ایرانی مراسم جشن با شکوهی دایر شد.
 به گفته او، مراسم جشن ویژه بانوان نیز در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س) برگزار شد که شامل سخنرانی، مدیحه‌سرایی، حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سؤالات و شبهات بود.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: در شب و روز عید غدیر، پایگاه‌های سیار کبوتران با اجرای جُنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی بودند و به صورت ویژه مسابقه فرهنگی «خبر بزرگ» برگزار شد که به 110نفر برگزیده هدایای متبرک حرم تقدیم شد.  وی در ادامه به پخت و توزیع 20 هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر مشهد همزمان با این ایام مبارک اشاره و تصریح کرد: طی ۱۰ روز دهه ولایت، روزانه ۲هزار پرس غذای متبرک بین مجاوران محروم توزیع شد و این روند تا شام عید غدیر ادامه داشت.

روزانه ۱۵ هزار نفر میهمان سفره‌های اکرام حرم
فیضی افزود: همچنین در قالب طرح سفره‌های اکرام رضوی به مدت پنج شب از تاریخ 23 تیرماه هر شب 3هزار پرس در مجموع 15هزار پرس در صحن امام حسن مجتبی(ع) میان زائران عزیز توزیع شد و علاوه بر آن روزانه 12هزار زائر در وعده شام و ناهار در مهمانسرای حضرت پذیرایی شدند. 
فیضی گفت: برای نخستین بار در رواق کودک حرم مطهر رضوی با مشارکت خیران در روز عید غدیر سفره اطعام برای زائران کودک گسترده شد و کودکان عزیز پس از اجرای مراسم جشن عید، ناهار را میهمان سفره کرامت رضوی بودند.
ضمن اینکه در این ایام، روزانه 90هزار نفر در چایخانه‌های حضرت پذیرایی شدند و 400هزار کیک و 800هزار شربت برای میزبانی از آن‌ها تدارک دیده شده بود.
وی در ادامه، گل آرایی و نماآرایی حرم مطهر رضوی با ۲۳۰ هزار شاخه و بوته گل در 25 نقطه حرم مطهر رضوی، نصب هزارو294 مترمربع کتیبه بزرگ در سردر ایوان‌ها، کتیبه دیواری و پرچم رنگی و چراغانی را از دیگر اقدامات  در این ایام برشمرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه