280 کشته بر اثر گرما در اروپا

دسترسی نداشتن عمومی به امکانات سرمایشی موجب شد

280 کشته بر اثر گرما در اروپا

بر اثر آتش‌سوزی و موج گرما تاکنون 281نفر در دو کشور اروپایی کشته شده‌اند.


​​​​​​​ به‌گزارش بی‌بی‌سی، همچنین تاکنون چندده هزار نفر در سه کشور جنوب اروپا یعنی اسپانیا، پرتغال و فرانسه ناگزیر از ترک خانه‌هایشان شده‌اند. مؤسسه بهداشتی کارلوس سوم اسپانیا روز پنجشنبه گفت دست‌کم ۴۳ نفر در دو روز نخست موج گرمای اخیر در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل گرمای شدید جان باخته‌اند. مقام‌های بهداشتی در پرتغال می‌گویند از روز ۷ ژوئیه ۲۳۸مورد مرگ اضافه نسبت به آمار معمول ثبت شده که آن را به گرمای زیاد و هوای خشک نسبت می‌دهند. سالخوردگان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر در معرض خطر هستند.
ده‌ها آتش‌سوزی همچنان در پرتغال و اسپانیا جریان دارد. به‌دلیل آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر تنها در جنوب فرانسه بیش از 10هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. این در حالی‌است که دمای هوا در این مناطق فقط تا 40درجه افزایش داشته است. اما به‌واسطه قیمت بالای انرژی، طبقه متوسط امکان استفاده از ابزارهای سرمایشی را ندارند. 
همچنین چندین شهر در غرب اسپانیا هم تخلیه شده است.
سرپرست فدراسیون آتش‌نشان‌های فرانسه در مورد تأثیر گرمایش زمین بر حفاظت از مردم هشدار داده است. گریگوری آلیون گفت: «این آتش‌نشان‌ها و بخش تأمین امنیت شهری هستند که هر روزه با آثار گرمایش دست و پنجه نرم می‌کنند  و این آثار نه در سال ۲۰۳۰ بلکه همین حالا ظاهر شده‌اند».
کشته‌شدن 280نفر در اسپانیا و پرتغال در حالی اتفاق می‌افتد که دمای هوا در جنوب اروپا قرار است از این هم گرم‌تر شود.
صبح جمعه بیش از ۳۰ آتش‌سوزی در پرتغال جریان داشت، از جمله جنگلی واقع در پومبال در منطقه مرکزی لیریا که از یک هفته پیش شروع شده است. امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومترمربع در آتش سوخته که بیش از کل سال ۲۰۲۱ است.
خدمات مدیریت اضطراری کوپرنیک اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: بیشترین خطر آتش‌سوزی هم اکنون متوجه جنوب اروپا و مراکش است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه