«هم‌سایه»های جوان زیر سایه امام رضا(ع)

تشرف 200 زوج از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی

«هم‌سایه»های جوان زیر سایه امام رضا(ع)


همزمان با دهه ولایت و امامت، بیش از 200 زوج جوان از سراسر کشور به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در مرحله نخست طرح «هم‌سایه» به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.
حجت‌الاسلام عزیزی؛ کارشناس مذهبی حرم مطهر رضوی در مراسم جشن ازدواج این 200 زوج جوان که در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه عشق یک نعمت الهی است، گفت: سه اصل احترام متقابل، اعتماد و محبت موجب حفاظت از عشق به عنوان یک نعمت الهی می‌شود.
وی بیان اینکه عروس و داماد برای شیرین‌تر، بانشاط ‌تر و گرم‌تر شدن زندگیشان باید به سلیقه یکدیگر در انتخاب لباس، پخت غذا، تزئین فضای منزل و... احترام بگذارند، افزود: احترام به همسر، احترام به اعضای خانواده همدیگر و... باید متقابل باشد تا زندگی مملو از عشق و سرزندگی شود.

زندگانی یا زنده‌مانی؟
کارشناس مذهبی حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه ایجاد اعتماد متقابل در قلب و وجود عروس و داماد بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: امروزه یکی از عوامل ایجاد بی‌اعتمادی میان زوج‌های جوان، فضای مجازی است؛ بنابراین برای بهره‌گیری از رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی حتماً برنامه‌ریزی داشته باشید تا موجب بی‌اعتمادی همسرتان به شما نشود؛ چراکه کوچک‌ترین بی‌اعتمادی زندگی را از زندگانی به زنده‌مانی تبدیل می‌کند.
عزیزی افزود: حضرت رسول الله(ص) در روایتی می‌فرمایند: «ثواب نشستن مرد در کنار همسرش همراه با ایجاد فضای صمیمی و مفرح با شوخی و خنده نسبت به ثواب انجام اعتکاف در مسجدالنبی نزد خداوند بسیار بالاتر است» پس زوج‌ها برای شوخی و ایجاد نشاط در منزل حتماً وقت بگذارند.

اکسیر نجات‌بخش زندگی 
وی ابراز محبت به همسر را اکسیر نجات‌بخش زندگی از همه گرفتاری‌ها دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه ما حرف نزدن زوج‌ها با هم است و از همین رو توصیه می‌کنم عروس و داماد برای حرف زدن با یکدیگر حتماً وقت بگذارند و با بیان سخنان و الفاظ محبت‌آمیز، از سرد شدن روابط‌شان در زندگی جلوگیری کنند تا ان‌شاءالله زندگی بابرکت و لذت‌بخشی داشته باشند.
 در حاشیه این مراسم شاد و معنوی نیز یک زوج مشرف شده از شهر ارومیه، زندگی خود را با اجازه امام رضا(ع) و به دور از تجملات آغاز کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه