پیام رهبر معظم انقلاب به نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

پیام رهبر معظم انقلاب به نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر، شب گذشته با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و معرفی برگزیدگان این رویداد موسیقایی در تالار وحدت تهران برگزار شد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام، سرود را از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی و کشور ایران را از سرآمدان این حوزه توصیف کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است. ترکیب بدیعِ شعر، صدا و آهنگ در اجرای دسته‌جمعی، راز اثرگذاری استثنایی سرودهای مذهبی و ملی در همه جای جهان است و بحمدالله ذوق، سلیقه و هنر ایرانی در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمار سرآمدان قرار دهد.
اکنون با تشکر از دست‌اندرکاران ترویج سرود، آنان را به زبده‌گزینی در همه اجزای سه‌گانه یاد شده و نیز پرهیز از دنباله‌روی‌های زیانبار و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملی توصیه می‌کنم.

یکی از راه‌های رساندن پیام انقلاب
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با ابراز خرسندی از قرائت متن پیام رهبر معظم انقلاب در اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر گفت: از تمامی دست‌اندرکارانی که برای برگزاری جشنواره ملی سرود فجر اقدام کردند تشکر ویژه‌ای دارم. به اعتقاد من کار بسیار بزرگی در این رویداد صورت گرفته که باید در ابعاد مختلف روی آن تمرکز کرد.
او افزود: به هر حال موضوع سرود محصول نهضت اسلامی مردم ایران است و از هنرهایی است که می‌توان از آن به عنوان انحصارات هنری نهضت امام خمینی(ره) یاد کرد. نهضت انقلاب اسلامی قطعاً با این شیوه هنری بسیاری از مفاهیم نهضت را منتقل کرده است و شاید نخستین سرود جمعی که مورد تشویق قرار گرفت همان سرود خمینی ‌ای امام بود که در استقبال از امام راحل در فرودگاه مهرآباد صورت گرفت. این در حالی است که در تمامی موقعیت‌هایی که علیه رژیم شاهنشاهی وجود داشت یکی از راه‌های رساندن پیام انقلاب همین سرود بود.
قدردانی از حمید شاهنگیان از آهنگسازان پیشکسوت موسیقی انقلاب و قدردانی از ابوذر روحی، خواننده سرود «سلام فرمانده» از دیگر بخش‌های این مراسم بود و این سرود به عنوان سرود برگزیده سال انتخاب شد. در پایان نفرات برتر بخش‌های مختلف نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر معرفی و قدردانی شدند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه