سهم ۴۳ درصدی کرمانشاه از صادرات ایران به عراق

سهم ۴۳ درصدی کرمانشاه از صادرات ایران به عراق

کرمانشاه  

رئیس گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به صادرات نزدیک به ۶۵۰ میلیون دلاری از مرزهای استان در سه ماهه امسال گفت: در این مدت ۴۳ درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام شده است.


بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۶۴۹ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۱۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۱۸  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش، 8 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان گمرک پرویزخان با صادرات ۲۱۱ میلیون و ۸۷۸ هزارو ۴۹ دلار کالا بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ایران از طریق مرزهای زمینی خود یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۷۰۵ دلار کالا به کشور عراق صادرات داشته که سهم گمرکات استان کرمانشاه ۶۳۴ میلیون ۷۳۷ هزار و ۷۹۷ دلار کالا بوده است، تأکید کرد: استان کرمانشاه در این مدت از لحاظ ارزش سهم ۴۳ درصدی و از نظر وزن سهم ۳۷درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یک‌ بار مصرف و... عنوان کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه